We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 10262
    • 5 Posts
    Goeiemorgen Modx Members,

    Ik ben laatste tijd beetje bezig met het ontdekken hoe het eform systeem werkt.
    Helaas loop ik nu ergens op vast waar sommige members vast wel ervaring mee hebbben.
    Het gaat om het volgende: ik heb een eform gemaakt met veel radio buttons erin het probleem is nu dat als ik een formulier maak met radio buttons dat hij er maar een checkt terwijl ik meerdere vragen heb gemaakt. Dus als ik een formulier heb opgebouwd met een aantal vragen gaat die checked radio button naar een andere gedeelte van het formulier, ik wil dus meerdere radio buttons kunnen instellen op checked.

    Heeft iemand hier een oplossing voor?
    Graag een kort en vlot antwoord grin

    Vriendelijke groet,

    Fubourius
      • 25483
      • 741 Posts
      Kan je een voorbeeld laten zien?

      Zonder code kunnen we niet zien wat er fout is wink
        with regards,

        Ronald Lokers
        'Front-end developer' @ h2o Media

        • 30223
        • 1,010 Posts
        Ga een html boek lezen smiley

        Heeft dus niks te maken met eform maar met de html in je form. De funktie van een radio button is dat je een en alleen een keuze kunt maken uit een lijst van opties. Als je gebruikers meerdere opties wilt laten kiezen voor hetzelfde veld dan kun je de radio buttons omzetten naar check boxes. Je moet dan echter wel haakjes achter de veldnaam plaatsen anders zal de server nog steeds maar een waarde zien.

        <input type="checkbox" name="mycheckbox[]" value="waarde" />
        IPV
        <input type="checkbox" name="mycheckbox" value="waarde"/>


        De andere mogelijkheid is dat je alle opties dezelfde veldnaam hebt gegeven terwijl de bedoeling is dat er verschillende waarden moeten worden gekozen. Bijvoorbeeld bij meerdere Ja/Nee vragen:
        <label>Vraag 1</label> <input type="radio" name="keuze_1" value="Ja"/> Ja <input type="radio" name="keuze_1" value="Nee"/> Nee<br />
        <label>Vraag 2</label> <input type="radio" name="keuze_2" value="Ja"/> Ja <input type="radio" name="keuze_2" value="Nee"/> Nee
        

        IPV
        <label>Vraag 1</label> <input type="radio" name="keuze" value="Ja"/> Ja <input type="radio" name="keuze" value="Nee"/> Nee<br />
        <label>Vraag 2</label> <input type="radio" name="keuze" value="Ja"/> Ja <input type="radio" name="keuze" value="Nee"/> Nee
        



          • 25483
          • 741 Posts
          O ja doh... even te snel gelezen en niet gezien dat hij meerdere radiobuttons wil kunnen selecteren!
            with regards,

            Ronald Lokers
            'Front-end developer' @ h2o Media

            • 33186
            • 17 Posts
            Weet er iemand misschien hoe je radiobuttons kan valideren?