We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 20905
    • 7 Posts
    Hey,

Bij de nieuwe Modx versie zit een vooraf geinstalleerd eForm contactformulier. Deze heb ik gebruikt en werkt perfect. Maar nu heb ik nog een formulier nodig, en ik dacht ik kopieer die andere chunk even, beetje aanpassen naar mijn wensen en hij moet het doen, maar helaas is dat niet het geval.. hier is de code die ik te zien krijg als ik op de rendered pagina kijk:
    [[eForm? &formid=`AanmeldingWorkshop` &subject=`` &to=`[email protected], [email protected]` &ccsender=`1` &tpl=`AanmeldingWorkshop` &report=`AanmeldingWorkshopReport` &invalidClass=`invalidValue` &requiredClass=`requiredValue` &cssStyle=`ContactStyles` &gotoid=`70` ]]

En hier wat ik in Modx invoer op de pagina content:
    [!eForm? &formid=`AanmeldingWorkshop` &subject=`[+subject+]` &to=`[email protected], [email protected]` &ccsender=`1` &tpl=`AanmeldingWorkshop` &report=`AanmeldingWorkshopReport` &invalidClass=`invalidValue` &requiredClass=`requiredValue` &cssStyle=`ContactStyles` &gotoid=`70` !]

Dit is de chunk:
    <p class="error">[+validationmessage+]</p>

<form method="post" action="[~[*id*]~]" id="AanmeldingWorkshop" name="AanmeldingWorkshop">

<h2>Meld u hier aan voor de workshop van x:</h2>

<input name="formid" class="hidden" type="hidden" value="AanmeldingWorkshop" />

<label for="cf2Name">Naam:*
    		<input name="naam" id="cf2Name" class="text" type="text" eform="Naam (bedrijf)::1:" /> </label>

<label for="cf2Adres">Adres:*
    		<input name="adres" id="cf2Adres" class="text" type="text" eform="Adres::1:" /> </label>

<label for="cf2Postcode">Postcode:*
    		<input name="postcode" id="cf2Postcode" class="text" type="text" eform="Postcode::1:" /> </label>

<label for="cf2Woonplaats">Woonplaats:*
    		<input name="woonplaats" id="cf2Woonplaats" class="text" type="text" eform="Woonplaats::1:" /> </label>

<label for="cf2Telefoon">Telefoon:*
    		<input name="telefoon" id="cf2Telefoon" class="text" type="text" eform="Telefoon::1:" /> </label>

<label for="cf2Fax">Fax:
    		<input name="fax" id="cf2Fax" class="text" type="text" eform="Fax::1:" /> </label>

<label for="cf2Email">Email adres:*
    		<input name="email" id="cf2Email" class="text" type="text" eform="Email Address:email:1" /> </label>

<label for="cf2opmerkingen"><h2>Vragen en/of opmerkingen<h2>
    		<textarea name="opmerkingen" id="cf2opmerkingen" rows="4" cols="20" eform="Bijzonderheden:textarea:1"></textarea>
    		</label>

<label> </label><input type="submit" name="contact" id="cfContact" class="button" value="Versturen" /><input type="reset" id="cfWissen" value="Wissen">

</form>

Iemand enig idee waarom het formulier niet wil werken? huh

Alvast hartstikke bedankt!
      • 25483
      • 741 Posts
      Zover ik kan zien is de notatie van je variabelen wel goed smiley Heb je het cache van modx al leeggemaakt (knopje "vernieuwen" nadat je ingelogd bent)??
        with regards,

Ronald Lokers
        'Front-end developer' @ h2o Media

• 20905
        • 7 Posts
        ja, kheb de site gerefreshed, en zowel als ik ingelogd ben in modx ook (F5 en CTRL+F5), .. nog geeft hij gewoon de snippetcall weer in plaats van een formulier sad
          • 25483
          • 741 Posts
          Ik bedoel de cache van je modx installatie, niet die van je browser rolleyes

Deze kan je legen door op "vernieuwen" te klikken in modx als je in de manager ingelogd bent. Dit knopje zit onder het eerste tabblad smiley
            with regards,

Ronald Lokers

• 20905
            • 7 Posts
            ohw ja tongue klopt, nee maar die had ik ook al gedaan, en werkt hij nog niet sad
              • 25483
              • 741 Posts
              Zou je mij een PM kunnen sturen met de inlog gegevens van je MODx installatie? Dan kan ik sneller zien wat er fout gaat/is smiley
                with regards,

Ronald Lokers

• 20905
                • 7 Posts
                Check je inbox smiley het staat onder de pagina verzuim > workshop, op die pagina helemaal onderin staat de snippetcall
                  • 25483
                  • 741 Posts
                  Gezien en gefixed! cool

Wat ik gedaan heb is het volgende:

• met TinyMCE aan de snippet code gekopieërd
                  • op het knopje "html" in de knoppenbalk van TinyMCE geklikt
                  • De snippet code opgezocht en deze vervangen door wat ik zojuist geknopieërd heb in de WYSIWYG mode

TinyMCE kan soms je snippet calls slopen... meestal als je bovenstaand trucje toepast werkt het weer smiley
                    with regards,

Ronald Lokers

• 20905
                    • 7 Posts
                    Mag ik je hartelijk danken!
                    Handig om te weten dat TinyMCE de code kan verprutsen!

Echt cool!, thnx!
                      • 25483
                      • 741 Posts
                      Graag gedaan!

Als er meer problemen zijn hoor ik het graag, dan zal ik of iemand anders je proberen verder te helpen smiley
                        with regards,

Ronald Lokers