We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 10691
    • 36 Posts
    Ik zit een beetje door die snipptes enzo te kijken, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik die dingen nou moet toepassen. embarrassed
    De breadcrumbs klinken interessant (er vanuit gaande dat ze net zo werken als op een forum), maar hoe voeg ik die nou toe?
      • 34162
      • 1 Posts
      Meestal vind je in de snippetcode zelf uitleg over het gebruik van de snippet en een voorbeeld hoe je het kunt aanroepen.

Bij Breadcrumbs is de meest eenvoudige aanroep (call):
      [[Breadcrumbs]]
      of
      [!Breadcrumbs!]

Het eerste voorbeeld is een aanroep die gecached (’onthouden’) wordt, de tweede uncached. Uncached gebruik je vaak als het belangrijk is dat de inhoud (altijd) ververst wordt. Denk hierbij aan navigatie, formulieren (bijv. inlogscherm) of bijvoorbeeld MaxiGallery (foto’s).

Daarnaast kennen veel snippets nog parameters, waarmee je het gedrag van de snippet kunt beinvloeden. In de snippetcode van Breadcrumbs vind je deze onder de kop // Configuration Settings. De variabelen in de snippet beginnen met een $ ($maxCrumbs), maar een parameter begint met een &. In de call wordt tussen de naam van de snippet en de eerste parameter een ? gezet.

Bijvoorbeeld:
      [!Breadcrumbs? &maxCrumbs=`3`!]

Een voorbeeld van de te verwachten uitvoer wordt in de Breadcrumbs snippetcode gegeven.

Let op:
      De schrijfwijze moet exact zo zijn als de naam van de snippet en de parameters (en templates/chunks indien van toepassing).
      Waarden worden tussen zgn. backticks ` en ` geplaatst (links naast de 1 op je toetsenbord) en niet tussen de quotes ’ en ’.

De snippetcall zelf komt in je template te staan, uiteraard op de plaats waar je de uitvoer wilt hebben.

Dit is in grote lijnen hoe het werkt.

Succes,

Wim.
        • 16057
        • 12 Posts
        Interessant.... dit verhaal dank je wel!

Ik vraag me eigenlijk af wat voor verschillende dingen je zoal met Breadcrumbs kunt doen (ik ben ook maar een MODX noobie). Zijn er voorbeelden van te vinden op het web, of moet ik het gewoon gaan uitproberen ?

• 34162
          • 1 Posts
          Op deze site heb ik Breadcrumbs toegepast: http://www.dsov.nl/alorganisatie.htm

Overigens heb ik Breadcrumbs aangepast met een extra parameter om de tussenliggende links niet aanklikbaar te kunnen maken. Dat was wenselijk voor deze site.

Ik weet niet of ik die aanpassing aan de repository heb toegevoegd. Ik zal dat eens nakijken en anders alsnog posten.
            • 16057
            • 12 Posts
            Dank je wel voor het voorbeeld, ik zal het eens wat beter ontleden als ik wat meer tijd heb.

Moet er zowieso toch nog evenmee experimenteren.
              • 34162
              • 1 Posts
              Ik heb de door mij aangepaste versie inmiddels gepost als Breadcrumbs 0.9g. Zie http://modxcms.com/Breadcrumbs-577.html