We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 28979
    • 5 Posts
    Hallo,

    Ik ben al enige tijd met MODx aan het proberen en ben onder de indruk van het pakket. Ik zoek alleen nog een module of snippet
    die me de mogelijkheid biedt tot het maken van een soort nieuwspagina achtig iets.

    Het idee is als volgt:

    - Er komt op de Frontpage een titel met een klein stukje tekst van het artikel
    - Daaronder komt een link naar het desbetreffende artikelen
    - Geen mogelijkheden om comments toe te voegen

    Ik las hier en daar al iets over Ditto, maar ik kan het nog niet krijgen zoals ik wil en ik weet ook niet of het uberhaupt met Ditto wil.

    Kan iemand me hiermee helpen?


    Dank
    S. Holman
      • 30382
      • 100 Posts
      Geloof me.. Ditto is de oplossing voor jou...

      Hoe je het nu daadwerkelijk moet scripten/implementeren kan ikje niet zo snel mee helpen. Ben zelf een ditto beginner hehe.

      In feite werkt ditto als volgt:

      In je document tree maak je een map aan met de naam nieuws ofzo. In deze container maak je nieuwe documenten aan (je nieuwsitems)..

      In je template zet je een ditto aanroep neer waarmee je in feite zegt (mensentaal):
      -Bekijk de map "nieuws"
      -Laat van deze map een x-aantal items zien op de plaats van de ditto aanroep (ditto call)
      -Van deze items laat je de titel zien, x-aantal characters van het bericht (of tot en met de plek waarvan je zelf aangeeft waar de post afgebroken wordt) en tevens een lees meer linkje...

      Anderen hier kunnen je vast en zeker beter op weg helpen maar Ditto doet precies hetgene dat jij wilt.
        • 30382
        • 100 Posts
        Hier vind je mijn topic dat ik ooit geopend heb.. Hier wordt ditto al behoorlijk goed uitgelegd:
        http://modxcms.com/forums/index.php/topic,20715.0.html
          • 25483
          • 741 Posts
          Quote from: Tony at Feb 28, 2008, 07:44 AM

          Hier vind je mijn topic dat ik ooit geopend heb.. Hier wordt ditto al behoorlijk goed uitgelegd:
          http://modxcms.com/forums/index.php/topic,20715.0.html

          Ik zal even de specifieke uitleg posten die ik in dat topic ook al gepost heb, maar dan aangepast aan jouw eisen:

          Voorbeeld:
          [[Ditto? &parents=`22` &summarize=`5` &total=`1` &extenders=`summary` &commentschunk=`Comments` &tpl=`nieuwsblok` &noResults=`nieuwsblok_noResults` &alwaysshow=`1` &truncLen=`380` &truncSplit=`0` &truncText=`Lees verder` &dateFormat=`%d-%m-%Y`]]
          


          Met "&commentschunk" geef je de chunk aan waarin je commentaar gedeelte in zit, op deze manier verwijderd hij deze uit je uitput.
          En volgens mij kan "&summarize=`5`" er ook uit, volgens mij is dat nog iets uit de oudere ditto tongue

          Dan maak je een "chunk" aan met de naam "nieuwsblok" en daar zet je dit in:

          <h1><a href="[~[+id+]~]" title="[+title+]">[+title+]</a></h1>
          <p><strong>[+date+]</strong> - [+summary+]...<br />
          [+link+]
          </p>


          voor "nieuwsblok" kan je ook zelf een naam verzinnen, dit is toevallig een voorbeeld van een site die ik gemaakt heb smiley

          [+title+] = titel
          [~[+id+]~] = link naar het volledige document
          [+date+] = de datum, weergegeven zoals het formaat dat aangegeven is met &dateFormat (zit de ditto aanroep hierboven)
          [+summary+] = tekst
          [+link+] = de "lees meer" link

          Dit zou 1 artikel tevoorschijn moeten toveren smiley

          Als je tekst korter of langer moet zijn moet je deze code aanpassen:
          &truncLen=`380`
          


          Het getal dat je invult is het aantal tekens dat hij moet laten zien.

          Succes ermee!
            with regards,

            Ronald Lokers
            'Front-end developer' @ h2o Media

            • 28979
            • 5 Posts
            Het klinkt super, volgens mij is dit wat ik nodig heb! Ik ga vanavond eens aan de stoeien met Ditto, ik denk dat het gaat lukken, anders horen jullie van mij!