We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 30382
    • 100 Posts
    Beste modx gebruikers,

Ik heb een probleem met Wayfinder.

Ik heb nu een website die bijna klaar is. (NL talig)
    Navigatie is een wayfinder snippet met css opmaak. Dit werkt (bijna) naar behoren (afgezien van werking in IE 5.5 en IE6)

echter, ik wil nu een 2e deel van de site maken in het hongaars. Dus heb ik een nieuwe container gemaakt voor de hongaarse site. De documenten daarin zijn het zelfde als de NLversie, echter de template is anders... dit is namelijk de hongaarse template. In deze hongaarse template wil ik de wayfindercall dusdanig aanpassen waardoor hij alleen de documenten binnen het hongaarse gedeelte indexeert en published.

Ik kan gebruik maken van die start ID.. maar hoe ik deze ook verander... de uitvoer van wayfinder blijft het zelfde en laat alleen de nederlandse documenten zien.

Iemand een idee wat ik fout doe?

linkje

Op de index pagina zie je een tijdelijk testlinkje naar het hongaars gedeelte.. (main content div.. onderaan.. linkje met de naam "Hunga")

Wie kan me op weg helpen?
      • 19726
      • 239 Posts
      Het zou helpen als we de wayfinder aanroepen zouden kunnen zien. Zou je de werkende NL versie en de hongaarse versie hier eens kunnen plakken ?
      Ook een screenshotje van je site structuur in de manager zou kunnen helpen. Ik denk dat ik het wel begrijp uit de tekst, maar een plaatje zegt meer dan 1000 woorden wink
        • 30382
        • 100 Posts
        Hi Mitch, je was me voor. Ik heb het bericht vanmiddag op school getypt. Was zowieso al van plan om er wat screenies bij te doen.

Bij deze dan:

Ten eerste, mijn wayfinder aanroep van de nederlandse versie van de site:
        [[Wayfinder?startId=`0` &outerTpl=`mh.OuterTpl` &innerTpl=`mh.InnerTpl` &rowTpl=`mh.RowTpl` &innerRowTpl=`mh.InnerRowTpl` &firstClass=`first` &hereClass=``]]

Voor de Hongaarse site wil ik dat alle documenten geindexeerd worden welke binnen het containerdocument met de ID #45 vallen. Daarom dacht ik de wayfindercall in de hongaarse template als volgt te gebriuken:
        [[Wayfinder?startId=`[*45*]` &outerTpl=`mh.OuterTpl` &innerTpl=`mh.InnerTpl` &rowTpl=`mh.RowTpl` &innerRowTpl=`mh.InnerRowTpl` &firstClass=`first` &hereClass=``]]

Screenshot document tree:
        http://www.planetdust.nl/modx.jpg

De bedoeling is dat de site uiteindelijk 4 talig wordt. NL, HU, DE en EN. Keuze uit de 4 talen gebeurt via de domeinnaam of via vlaggetjes die in de header komen. Om ff snel te testen heb ik in de document.content ff een linkje met de naam "ga naar hongaarse versie" gemaakt om te verwijzen naar de hongaarse pagina. Let op. alle teksten zijn nog in nederlands.

Wat bedoel jij precies met: "Zou je de werkende NL versie en de hongaarse versie hier eens kunnen plakken ? " Bedoel je de URL’s of de broncode?

NL url: http://www.2wayservices.nl/cms/index.html
        Hongaarse url: http://www.2wayservices.nl/cms/index_hu.html

Ik hoop dat je een tip voor me hebt smiley
        Vriendelijk dank alvast!
          • 19726
          • 239 Posts
          Quote from: Tony at Jan 15, 2008, 12:33 PM
          Wat bedoel jij precies met: "Zou je de werkende NL versie en de hongaarse versie hier eens kunnen plakken ? " Bedoel je de URL’s of de broncode?
          Ik bedoelde de snippet calls.

Voor id moet je gewoon `45` gebruiken ipv. `[*45*]`. Hetzelfde als je bij de NL versie dus hebt met `0`.
            • 30382
            • 100 Posts
            Dank voor je reactie. Was vergeten erbij te vermelden dat ik én ’45’ én [*45*] geprobeerd heb. Beiden zonder resultaat.

Maar ik kom er net achter dat ik zowieso een heeeeeeeele stomme fout gemaakt had. Ik was in de veronderstelling dat ik die hongaarse template had toegewezen aan de hongaarse paginas.. Ja niet dus embarrassed stom stom.

Maargoed.. nu ik die template wel aan de goeie paginas toegewezen heb. Verschijnt er helemaal geen navigatie meer. Dus de hongaarse documenten worden niet geindexeert door wayfinder.

deze snippetcall werkt dus niet:
            [[Wayfinder?startId=’45’ &outerTpl=`mh.OuterTpl` &innerTpl=`mh.InnerTpl` &rowTpl=`mh.RowTpl` &innerRowTpl=`mh.InnerRowTpl` &firstClass=`first` &hereClass=``]]
              • 25483
              • 741 Posts
              is id 45 wel een map met daarin de hongaarse pagina’s?

Zou je anders een screenshot kunnen plaatsen van je documentenlijst? Met alle documenten uitgeklapt graag, dan kan ik zien of het daar al fout gaat.

[edit]

Deze code gaat trouwens niet werken, je maakt bij startid gebruik van ’ ipv `. Een fout die ik zelf ook nogal eens wil maken tongue
               [[Wayfinder?startId='45' &outerTpl=`mh.OuterTpl` &innerTpl=`mh.InnerTpl` &rowTpl=`mh.RowTpl` &innerRowTpl=`mh.InnerRowTpl` &firstClass=`first` &hereClass=``]]

Deze code zou wel moeten werken als id 45 een map is:
               [[Wayfinder?startId=`45` &outerTpl=`mh.OuterTpl` &innerTpl=`mh.InnerTpl` &rowTpl=`mh.RowTpl` &innerRowTpl=`mh.InnerRowTpl` &firstClass=`first` &hereClass=``]]

with regards,

Ronald Lokers
                'Front-end developer' @ h2o Media

• 30382
                • 100 Posts
                Nou kijk hier eens: http://www.planetdust.nl/modx.jpg
                screenshot van mijn document tree.

Volgens mij is id 45 toch echt wel de hongaarse container huh
                  • 25483
                  • 741 Posts
                  Dan ligt het aan je code, zie mijn vorige post wink
                    with regards,

Ronald Lokers
                    'Front-end developer' @ h2o Media

• 30382
                    • 100 Posts
                    Quote from: Ronald at Jan 16, 2008, 03:56 AM

Deze code gaat trouwens niet werken, je maakt bij startid gebruik van ’ ipv `. Een fout die ik zelf ook nogal eens wil maken tongue
                     [[Wayfinder?startId='45' &outerTpl=`mh.OuterTpl` &innerTpl=`mh.InnerTpl` &rowTpl=`mh.RowTpl` &innerRowTpl=`mh.InnerRowTpl` &firstClass=`first` &hereClass=``]]

Deze code zou wel moeten werken als id 45 een map is:
                     [[Wayfinder?startId=`45` &outerTpl=`mh.OuterTpl` &innerTpl=`mh.InnerTpl` &rowTpl=`mh.RowTpl` &innerRowTpl=`mh.InnerRowTpl` &firstClass=`first` &hereClass=``]]

EUREKA... dat was hem dus. zo stom van me. Ik heb die foute komma’s gebruikt.
                    Ronald, i owe you one.. Hartelijk dank. Kan ik tenminste verder met de ontwikkeling. Super!