We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 30382
    • 100 Posts
    Beste mensen,

Ben sinds deze week begonnen met modx.. Moet zeggen dat het een heel gedoe is/was voor mij. Ik heb zelf amper php en cms ervaring.
    Maar nu beginnen de puntjes toch wel langzaamaan op de i te vallen.

Ik vroeg me echter af..
    http://demo.opensourcecms.com/modx/

Op bovenstaande link staat de ModX demo site. Hier wordt middels Wayfinder 2.0 de main navigatie opgebouwd.

Dit is geresulteerd in een prachtig menu met slide-out effecten (geanimeerd).

Is er ergens een webpagina waar dit concept uitgelegd wordt zodat ik hier een variant van kan gebruiken op mijn te bouwen site.
    Of is dit een "kant en klare" oplossing die ergens te downloaden valt.. Of is dit gewoon een prachtig werk van tig CSS en Jscript technieken? (dus speciaal ontworpen voor de demo site).

Sorry als de vragen wellicht te "dom" zijn.

Groet uit limburg, smiley

Tony
      • 7455
      • 2,204 Posts
      wanneer je modx installeert met voorbeeld site (boven aan aanvinken) dan krijg je dat menu er standaard bij.

Dimmy
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 30382
        • 100 Posts
        Ahzo ok.

Het punt is namelijk dat ik zelf de website al gemaakt had. Later besloot mijn opdrachtgever om er een cms aan te koppelen.
        Zodoende heb ik toen op aanraden van een vriend gekozen voor modx.

Hier zie je een voorbeeld:
        www.2wayservices.nl/cms
        (let op: de navigatie is nu nog kale list item zonder opmaak)

De bedoeling is dat de divs voorzien worden van de "simple rounded corner css boxes" (uit de blog van modx)
        De navigatie wordt nu opgebouwd via wayfinder 2.0.

eigenlijk wil ik graag dus een afgeleide gebruiken uit de sample site navigatie. Moet ik dan nu zelf alle css en javascript gaan ontleden, of is er ergens een online resource waar ik meer hierover kan vinden?

Dank voor je hulp
          • 7455
          • 2,204 Posts
          als je hier inlogged kan je alle chunks en wayfinder call hier weghalen die nodig zijn voor dat menu

http://demo.opensourcecms.com/modx/manager/

admin/demo
            follow me on twitter: @dimmy01