We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 30235
    • 5 Posts
    Ben nog niet zo lang bezig met modx. Wil graag een template maken met het flyout menu daarin. Op mijn site (www.creko.nl) ben ik wat aan het testen, maar het wil maar niet lukken.

    Ik heb de code ingevoegd zoals op de muddydogpows site staat.
    http://www.muddydogpaws.com/development/wayfinder/examples/example-4.html

    De chunks aangemaakt en de flyout.css en flyout_ie.css in de juiste template dir gezet. Deze ook als stylesheetlink opgenomen in de template.

    Iemand enig idee waar ik de mist in ga? Ik krijg niets anders dan het menu wat standaard in de template staat. Wel met wat extra submenu opties, maar niet in een flyout form.

    Graag jullie tips.
      • 34162
      • 1 Posts
      Hoi Toebie,

      Toen ik voor de eerste keer zo’n menu moest maken was ik ook zo aan het tobben, en ik vind het nog steeds niet echt makkelijk, maar ik kan nu mijn bestaande codering tenminste gebruiken en aanpassen wink

      De voorbeelden van MuddyDogPaws zijn nodig om de juiste html-code te genereren, maar de vormgeving doe je uiteindelijk met css. En die css-voorbeelden vind je op cssplay.com.

      Als je er niet uit kunt komen, kun je ook even naar de portfolio op mijn site (tweede rij) kijken en wil ik je best daar de codering voor het menu van geven (chunks en css).
        • 30235
        • 5 Posts
        Hoi WeBe,

        Ik dacht dat ik met de flyout.css de layout zou krijgen zoals die op de mdp site staat. Is dat dan niet zo?
        Heb ik zo ver jij kunt zien wel de juiste stappen genomen?

        Grtjs,
        Mario
          • 34162
          • 1 Posts
          Op je pagina zie ik bij menu-test div class="menu"> staan. Dat hoor je niet te zien. Volgens mij ben je het openingshaakje < vergeten. Misschien is daarmee je probleem al opgelost?

          Overigens roep je de css-bestanden 2x aan: eerst helemaal bovenin en later wat verderop waarbij je <!--[if lte IE 6]> gebruikt. Dat laatste is goed, want je flyout_ie.css bevat de correctie voor IE6 en lager. Die werkt n.l. alleen goed als het menu een tabel is. Haal dus die eerste calls weg (en verplaats die 2e calls naar boven zodat alle css-bestanden bij elkaar staan, wel zo overzichtelijk voor jezelf).

          Wat me verder wel opvalt is dat je <base href="http://www.creko.nl/www/" /> gebruikt en vervolgens alle paden begint met "/www/...". Dat hoeft juist niet omdat je het basis pad al gezet hebt. Je css-calls kun je dus beginnen met "assets/..." en ook bij <a href=... hoef je /www/ niet meer op te nemen.

          Ik hoop dat je hiermee verder komt.

          Wim.
            • 30235
            • 5 Posts
            Hallo Wim,

            Ik zag idd ook die div class="menu"> staan. Snapte echter niet waar die vandaan kwam.
            Nu heb ik eindelijk in de cssplay outer chunk de fout gevonden. Daar miste een <

            Kan nu eindelijk verder.

            Bedankt voor je hulp!

            Mario