We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 15360
    • 20 Posts
    Ik ben net nieuw met MODx, en ben net bezig met een eerste template. Alles gaat tot nu toe als een zonnetje en ben erg te spreken, maar het vervelende is dat ik met geen mogelijkheid de examples van Wayfinder 1.5 aan de praat krijg. Ik zie steeds de standaard unordered-list met menu-items. Wel lukt het me om eigen menu opzetjes min of meer werkend te krijgen in WF.

    Wat ik doe: ik zet een tag naar wayfinder in mijn template (zoals in de examples is aangegeven), ik zet de correct chunks in modx, o.a. chunks die genaamd zijn als ’wfParentRow’ e.d. (precies zoals uitleg in wayfinder). Maar ik blijf maar steken op de unordered list in de template, terwijl ik toch iets anders zou moeten zien. CSS-styles ook toegepast die bij het voorbeeld horen, en ook relatieve links in css naar imagebestanden aangepast.

    Zie ik nog een essentiele instelling o.i.d. over het hoofd? Ik begrijp niet zo goed waarom dit niet meteen wil werken..
      • 15360
      • 20 Posts
      Hmm, het lukt me wel met een aantal andere examples.. De template-revisited examples bij Wayfinder 1.5. willen echter dus niet werken..
        • 15360
        • 20 Posts
        Okee, ben wat verder, of eigenlijk is alles gelukt.

        Ik had niet in de gaten dat ik een ` moest gebruiken i.p.v. in de Wayfinder-tag
        Ik gebruikte de normale aanhalingstekens waardoor de Wayfinder-tag in mijn template niet goed functioneerde!

        Alles werkt nu perfect, heb inmiddels een sliding doors menu gemaakt in wayfinder. Werkt als een zonnetje!! (Ben net ’om’ naar MODx, en het is fantastisch!) smiley


          • 7455
          • 2,204 Posts
          Cool sorrie dat ik dit bericht niet eerde rlas ben zelf erg druk met een grote site.

          wat ik laatst had dat sommige menu’s niet werkte omdat mijn doctype verkeer stondt, op html inplaats van xhtml. man maar dan kom je aan het zoeken als je denk dat het aan de css ligt.

          dit is de goede:
          <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
          <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
          


          en dity de verkeerde (die golive standaard er boven smijt dus):
          <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
          


          dan kom je rare dingen tegen vooral in IE7
            follow me on twitter: @dimmy01