We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 14540
    • 9 Posts
    Hallo allemaal,

    Een zoektocht op het forum heeft nog niet veel opgeleverd, vandaar dat ik het hier maar eens vraag. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit nooit eerder is behandeld.

    Ik ben op zoek naar een manier om een statische prijslijst op te nemen in een pagina. De prijzen moeten wel eenvoudig aangepast kunnen worden. Het wordt een tabel met 1 omschrijvings kolom, en dan 3 kolommen met prijzen voor de diverse uitvoeringen.

    Het idee is natuurlijk dat de eindgebruiker de prijslijst makkelijk kan updaten.

    Alle hulp is welkom.

    Groetjes,

    John
      • 30223
      • 1,010 Posts
      Een bijna standaard oplossing zou zoiets als dit zijn.

      Maak 3 Template Variables for de drie prijs kolommen, bijvoorbeeld:
      Name: tvPrijsEen, Caption: Prijs voor standaard uitvoering, input type: Number, Widget: none
      Name: tvPrijsTwee, Caption: Prijs voor zelf samenstellen , input type: Number, Widget: none
      Name: tvPrijsDrie, Caption: Prijs voor premium uitvoering, input type: Number, Widget: none

      Maak een speciale template aan (zonder enige inhoud) en wijs alledrie TV’s aan deze template toe. Op die manier zijn de TV’s alleen beschikbaar voor documenten met de speciale template.

      Maak allereerst een folder (of container in MODx termen) aan en zet de published veld uit zodat het niet zichtbaar is voor de buitenwereld.
      Voor elk artikel maak je nu een apart document aan onder deze folder en wijs je ze toe aand de speciale template. De titel en desgewenst de omschrijving plaats je in de normale dokument velden, de prijzen kunnen nu worden ingevuld in de TV velden.

      Het nadeel is hier dat je ook een "Content" veld hebt welke je in dit geval niet gebruikt. Zet allereerst de RTE uit. Ergens in de forums is een topic over hoe je de content area onzichtbaar kunt maken.

      Je hebt in principe alle informatie in een formaat waarbij prijzen en omschrijving gemakkelijk veranderd kunnen worden. Nu moet je het nog zichtbaar maken in een tabel. Hiervoor kun je of een snippet schrijven die alle documenten onder de speciale folder langsgaat en de relevante info en TV waarden ophaalt of je kunt een bestaande snippet gebruiken. Ditto is hiervoor waarschijnlijk een goede kandidaat. Ik heb persoonlijk geen ervaring met Ditto dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

      Ik hoop dat ik je in ieder geval een beetje op weg heb gebracht.



        • 14540
        • 9 Posts
        Quote from: TobyL at Feb 11, 2007, 01:51 PM

        Een bijna standaard oplossing zou zoiets als dit zijn.
        Standaard? Ik ben in elk geval blij dat je met dit hebt uitgelegd. Ik zou er niet op gekomen zijn, maar als je het zo leest klinkt het heel erg logisch voor een beperkte prijslijst (en die heb ik hier)!
        Quote from: TobyL

        Het nadeel is hier dat je ook een "Content" veld hebt welke je in dit geval niet gebruikt. Zet allereerst de RTE uit. Ergens in de forums is een topic over hoe je de content area onzichtbaar kunt maken.

        Heb ik nog niet kunnen vinden, maar mijn zoektalenten zijn niet om over naar huis te schrijven. Ik vind het uiteindelijk wel. Op dit moment ook nog niet zo belangrijk, eerst de voorgestelde structuur maar eens maken en testen.

        Quote from: TobyL

        langsgaat en de relevante info en TV waarden ophaalt of je kunt een bestaande snippet gebruiken. Ditto is hiervoor waarschijnlijk een goede kandidaat. Ik heb persoonlijk geen ervaring met Ditto dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

        Ik hoop dat ik je in ieder geval een beetje op weg heb gebracht.

        Geweldig! Bedankt voor het snelle antwoord. Ik ga er direct mee aan de slag en ga ook meteen uitzoeken hoe ik Ditto.

        Groetjes

        John
          • 30223
          • 1,010 Posts
          Veel geluk... en ondertussen heb ik de hideEditor plugin herontdekt : http://modxcms.com/forums/index.php/topic,2151.msg67083.html#msg67083
            • 14540
            • 9 Posts
            Quote from: TobyL at Feb 12, 2007, 10:56 PM

            Veel geluk... en ondertussen heb ik de hideEditor plugin herontdekt : http://modxcms.com/forums/index.php/topic,2151.msg67083.html#msg67083

            Nog bedankt Toby,
            Die plugin blijk ik niet nodig te hebben. Ik gebruik de pagina’s zelf namelijk niet, alleen het ditto overzicht van de variabelen is voor mijn toepassing voldoende. Misschien zal ik later wel een link naar de pagina toevoegen maar dan zal er ook wel content op komen.

            Het werkt nu en ik heb het op de volgende manier gedaan:

            De ditto call:
            [[Ditto? &tpl=`chunck`&startID=`81` &summarize=`99` &sortDir=`ASC` ]]

            Chunck:
            <tr><td>[+title+]</td><td>[+longtitle+]</td>
            <td>[+tvprime+]</td>
            <td>[+tvrustieka+]</td>
            <td>[+tvrustiekb+]</td>
            <td>[+tvkasteel+]</td></tr>

            Ditto pakt met [+tv+] direct de tv variabelen uit de pagina’s wat echt een handige truuk is.

            Nogmaals bedankt voor de hulp!

            Groetjes John