We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 10326
    • 6 Posts
    Hallo allemaal,

    ik ben bezig met een blog op te zetten die alleen door webusers ge-edit EN gelezen mag worden.

    -Ik heb een map "Blog" waarin de entries komen.
    -Ik heb een webuser groep genaamd "blog editors"
    -Ik heb een document groep genaamd "blog docs"
    -Bovenstaande 2 heb ik gelinkt.
    -Ik heb een webuser aangemaakt in de groep blog editors.
    -Vervolgens de Access Permissions van de map "Blog" gezet op "blog docs"
    -De pagina met de invoervelden voor de blogentry (ook in de map "Blog") genaamd "Add a Blog Entry" ook diezelfde rechten gegeven ("blog docs"). In de inhoud van dit document staat dit:
    [!NewsPublisher? &folder=`2` &canpost=`blog editors` &formtpl=`FormBlog` &footertpl=`Comments` &makefolder=`1` &rtcontent=`tvblogContent`!] 
    Let op de aangepaste variable: "&canpost=`blog editors`". Dit heb ik gedaan, maar weet niet of het nodig is. Als ik dit niet doe, krijg ik een leeg scherm als ik op Add Blog Entry klik. Daar staat standaard ’Site Admins’.

    Ok, ik kan nu wel een post plaatsen na inloggen op frontend. Maar die post is vervolgens niet zichtbaar. In de backend staat hij wel. Met als permissies "blog docs". Zoals het ook hoort volgens mij, want dat betekent dat alleen de blog editors het mogen lezen. Maar als ik dus ingelogd ben als diezelfde user die de post aangemaakt heeft (een "blog editor") dan zie ik de post niet staan.

    Rara, hoe kan dit. Ik zal iets over het hoofd zien, maar wat is de vraag!?!

    Mijn dank is bij voorbaat groot!

    grtz,

    [update SOLVED] na lang zoeken: voeg dit: clearcache=’1’ toe aan de call.