We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 10076
    • 1,024 Posts
    Hoi,

    heeft er iemand ervaring met de blog chunk. Ik kom er ff niet meer uit. (ff is een behoorlijke "understatement"). Ik werkop de multiflex die gepoort is voor MODx.

    gr fr

    http;//www.linguamici.it
      • 16885
      • 255 Posts
      Wat bedoel je met ’blog chunk’? De ’comments chunk’ die je in Ditto kan aangeven om gefiltered te worden? Als je daarop doelt dan is ’t gewoonweg de bedoeling dat je de Jot-call voor je comments in ’n aparte chunk zet en die (automatisch) include onderaan je blogposts, vervolgens kun je dan in Ditto de chunknaam opgeven.
        • 10076
        • 1,024 Posts
        dat gaat me even boven de pet.
        Ik heb in deze bewerking van Jesse deze "chunk" staan:

        <div class="column1-unit">
        <h1><a href="[~[+id+]~]" title="[+title+]">[+title+]</a></h1>
        <h3>By <strong>[+author+]</strong> on [+date+]. <a href="[~[+id+]~]#commentsAnchor">Comments
        ([!Jot?&docid=`[+id+]`&action=`count-comments`!])</a></h3>
        [+summary+]
        <div id="nl_comments_[+id+]" style="display: none;">
        [[Jot?&docid=`[+10+]`&action=`comments`]]
        </div>
        <p>[+link+]</p>
        </div>
        <hr class="clear-contentunit" />


        Als je op mijn site kijkt dan zie je dat ik er geen weblog ontstaat. http://www.linguamici.it
        Moet ikhier pagina, s aangeven? Bovenstaande code staat in de chunks en heet m3_su_blog.
        Vandaar die naamgeving.

        gr fr
          • 16885
          • 255 Posts
          [[Jot?&docid=`[+10+]`&action=`comments`]] <- Daar zul je ook [+id+] moeten gebruiken, anders laat hij de verkeerde comments zien gok ik. Verder is ’t mij niet helemaal duidelijk wat je probeert te doen verder en waar je die chunk gebruikt.
            • 10076
            • 1,024 Posts
            Ik probeer een weblog aan te maken zodat bezoekers hierop hun commentaar neer kunnen zetten.
            Eigenlijk net zoals deze forum pagina´ s. Mooiste zou zijn dat er ook categorien aan te maken zouden zijn.
            Maar zoals je op de pagina "blog" van mijn site kan zien, gaat dat redelijk mis.

            Ik moet toe geven dat ik door de chunks, snippets en TV´ s het bos niet meer zie. Een stevige studie PHP zou misschien een oplossing zijn. Maar aan de andere kant is de site bijna af wat mij betreft. Alleen de layout enzo moet nog worden gemaakt. En verder die blog. Voila en bedankt zover voor je hulp.
              • 16885
              • 255 Posts
              De makkelijkste setup die je kan gebruiken is de volgende:

              Een pagina ’blog’ waarop je Ditto aanroept om al je blogposts te laten zien, met ’t id van je blog map.
              Een map voor je blogs (lekker overzichtelijk)
              Blog entries in die map
              Een chunk die je bijv. ’blogchunk’ noemt waarin je je Jot call zet om zo comments te regelen.

              Die chunk zul je in Ditto moeten invullen als ’commentsChunk’ zodat de comments niet worden weergegeven in de lijst. ’t Weergeven van ’x comments’ kun je doen door ’n mooi Ditto template te maken en die te gebruiken.
                • 10076
                • 1,024 Posts
                Als ik volgende pagina volg moet ik er wellicht komen, niet?

                Ga het eens proberen, hopelijk dat het gaat werken. Wel redelijk complex vind ik!

                groet, en dank.

                Frank.