We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 34162
    • 1 Posts
    Ben even aan het stoeien geweest met de WebLogin snippet en het opzetten van beveiligde pagina’s met webusers, webgroepen enzovoorts.

    Dat lukt nu aardig, maar ik heb er wel een vraag over, n.l. als je niet bent aangemeld en je probeert rechtstreeks naar een beveiligde pagina te gaan (door die in de url in te tikken), dan word je geredirect naar de homepage. Je ziet in de url als laatste err=1, waarschijnlijk het ID van de pagina waar je heen geleid wordt als er een fout ontstaat.

    Hoe kan ik dat aanpassen en redirecten naar een pagina met een melding zoals ’Je moet aangemeld zijn enz.’?
      • 19726
      • 239 Posts
      In het configuratie scherm (Kies Beheer >> Configuratiie) op het tabje "Website" is een instelling "Niet bevoegde pagina" die je naar een andere pagina kunt zetten met b.v. een login formulier. Dit zou je probleem moeten oplossen.
        • 34162
        • 1 Posts
        Werkt perfect! Ga het meteen documenteren.

        Dankjewel voor je snelle reaktie laugh
          • 34162
          • 1 Posts
          Ik heb een beknopte handleiding met schermafdrukken gemaakt. Is het handig als ik dat op het forum in pdf-formaat post, bijvoorbeeld onder tutorials?
            • 11526
            • 93 Posts
            Dat mag je steeds doen! Kan altijd handig zijn voor andere gebruikers! En dan kan ik je bedanken voor het mooie werk dat je geleverd hebt! wink
              • 14066
              • 37 Posts
              Ik heb deze handleiding gevolgd, maar het werkt niet...

              Als ik mijn gebruikersnaam + wachtwoord invul, en op login klik dan kom ik weer gewoon op dezelfde pagina en kan ik nog niet bij de verborgen documenten komen.

              Ik roep de login zo aan:

              [!WebLogin? &tpl=`WebLoginSideBar` &loginhomeid=`29` &logouthomeid=`2` !], en de cache van de login pagina staat ook uit (ook bij de pagina waar je naartoe gestuurd word staat cachebaar uit)

              Wat gaat er nu verkeerd??

                • 34162
                • 1 Posts
                Ik gebruik het niet meer op deze manier. Volgens mij omdat inderdaad dat &loginhomeid niet (goed) werkt.

                Ik geef bij de webgebruikers zelf de startpagina op (tabblad gebruikersbeheer).

                Misschien toch eens een keertje rondneuzen in de broncode of ik iets kan vinden.

                Of een keertje kijken naar WebloginPE.