We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 34162
    • 1 Posts
    Ik gebruik de MaxiGallery snippet en wil graag een gebruiker machtigen om foto’s te kunnen uploaden.

    Tot nu toe krijg ik alleen die mogelijkheid als ik tot de Administrators groep behoor. Lijkt me dat dat toch ook met minder rechten moet kunnen?
      • 4195
      • 398 Posts
      Volgens mij zit dat nog niet in de huidige versie.
      Doze, de auteur, is er wél mee bezig voor de aankomende versie.
        Armand Pondman
        MODx Coding Team
        :: Jot :: PHx
        • 34162
        • 1 Posts
        Bedankt voor je reaktie.

        Dat is jammer, maar dan zal ik geduld moeten hebben tot de volgende versie uitkomt. De site is nog niet echt online, dus dat is te overzien.

        Is al bekend wanneer die nieuwe versie zal verschijnen?
          • 16885
          • 255 Posts
          Waarschijnlijk zoals vaak is met software; "als ’t klaar is" wink Volgens doze hier zal ’t nog een weekje duren of iets in die richting. Nog even geduld hebben dus wink
            • 11526
            • 93 Posts
            Sorry voor het late antwoord, ik ben momenteel volop aan het verbouwen in mijn nieuwe huis om zo snel mogelijk te verhuizen...

            Een van mijn websites draait met MaxiGallery 0.4 en kan zeggen dat het met die versie alvast lukt om gebruikers te machtigen ook foto’s te uploaden.

            Ik heb een gebruikersprofiel "editors" gemaakt (Gebruikers -> Beheer Gebruikersprofielen), waarbij ik onder "Modulebeheer" de toestemming gegeven heb om modules uit te voeren.

            Mijn snippet-call ziet er momenteel zo uit:

            [[MaxiGallery? &display=`embedded` &embedtype=`lightboxv2` &pics_in_a_row=`5` &max_thumb_size=`110` &max_pic_size=`0` &thumb_use_dropshadow=`1` &thumb_shadow_bgcolor=`FF8A00` &manager_webgroups=`editors`]]
            


            Waarbij vooral het laatste stukje (&manager_webgroups=`editors`) voor jouw vraag van toepassing is!

            Ik weet wel (het is immers al bijna een jaar geleden dat ik deze site opgezet heb) dat ik een tijdje heb lopen te knoeien met deze permissies om het in orde te krijgen, maar volgens mij heb ik geen aanpassingen moeten doen aan de snippet...

            Hopelijk ben je hier nog iets mee...
              • 34162
              • 1 Posts
              Bedankt voor je antwoord, ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan.

              Misschien zie ik ergens wat over het hoofd, maar het lukt mij niet om een gebruiker te machtigen om foto’s te beheren. Ik heb ook al geprobeerd de parameter &manager_webusers te gebruiken, maar dat maakt geen verschil. Ik krijg als gebruiker niet de knop om foto’s te kunnen beheren.
                • 7455
                • 2,204 Posts
                Quote from: WeBe at Nov 10, 2006, 10:55 AM

                Bedankt voor je antwoord, ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan.

                Misschien zie ik ergens wat over het hoofd, maar het lukt mij niet om een gebruiker te machtigen om foto’s te beheren. Ik heb ook al geprobeerd de parameter &manager_webusers te gebruiken, maar dat maakt geen verschil. Ik krijg als gebruiker niet de knop om foto’s te kunnen beheren.

                webusers gaat nu nog niet lukken je moet echt een manager user maken met gelimiteerde rechten zoals Gust hierboven heeft uitgelegd.

                Dimmy
                  follow me on twitter: @dimmy01
                  • 34162
                  • 1 Posts
                  Ik heb een gebruikersgroep Users die rechten heeft om modules uit te voeren, omdat anders QuickEdit niet gebruikt kan worden. Als ik die groep gebruik werkt het niet, misschien is nog een andere machtiging vereist? Ga dat nog verder uitzoeken, het moet dan toch werkend te krijgen zijn...
                    • 11526
                    • 93 Posts
                    Quote from: WeBe at Nov 11, 2006, 10:02 AM

                    Ik heb een gebruikersgroep Users die rechten heeft om modules uit te voeren, omdat anders QuickEdit niet gebruikt kan worden. Als ik die groep gebruik werkt het niet, misschien is nog een andere machtiging vereist? Ga dat nog verder uitzoeken, het moet dan toch werkend te krijgen zijn...

                    Ik ben nog eens verder gaan kijken hoe ik dit juist ingesteld heb. Ik zie dat ik de pagina waarop de gallery staat, in een documentgroep heb gestoken en de gebruikers die foto’s mogen toevoegen in een gebruikersgroep. Vervolgens heb ik de gebruikersgroep toegang gegeven tot die documentgroep...

                    M.a.w. Ik heb een user aangemaakt met gebruikersprofiel "editors" (wat zorgt voor toestemming om modules uit te voeren), die behoort tot de gebruikersgroep "editors". Vervolgens heb ik een documentgroep "gallery" aangemaakt en de pagina met foto’s toegevoegd tot die documentgroep.
                    Tot slot de gebruikersgroep "editors" toegang gegeven tot de documentgroep "gallery"...

                    Ik hoop dat je er een beetje aan uit kan, het is wel verwarrend door zowel voor gebruikersgroep als gebruikersprofiel de naam "editors" te gebruiken! grin