We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 16246
    • 4 Posts
    Ik heb een server waar meerdere site’s gehost staan. Nu zou ik graag op 1 punt gebruik willen maken van de manager en bij inloggen in MODx(door bijvoorbeeld opgave van domeinnaam) laten bepalen welke site er aangepast moet worden. Ik hoef dan wanneer er een nieuwe update / versie van MODx uitkomt niet alle sites langs te gaan om de update uit te voeren maar kan dat vanaf 1 punt doen.
    Ik snap dat wanneer er ook wijzigingen aan de FrontEnd zijn ik deze dan wel moet updaten grin.

    Weet iemand van jullie of hier een oplossing voor is? Of voor te bedenken is? Mijn dank ik weer groot!
      • 23879
      • 18 Posts
      PrisonerOfPain Reply #2, 18 years ago
      Ik denk dat je dan aan de subsites hack genoeg hebt.
        • 16246
        • 4 Posts
        Dit lijkt me inderdaad wat ik nodig heb... ik snap alleen 1 ding niet zo goed... klopt het dat het om een Hack gaat van maar 3 bestandjes???
          • 23879
          • 18 Posts
          PrisonerOfPain Reply #4, 18 years ago
          Het gaat inderdaad om een hack, en ik bedenk me nu dat het vanuit een upgrade oogpunt natuurlijk niet al te fijn is. Gelukkig is er ook een plugin, misschien dat dat beter is?
            • 16246
            • 4 Posts
            Dit is bijna helemaal wat ik zoek. Het probleem waar ik echter nog tegen aan loop dat je met 1 wachtwoord ook meteen alle sites kunt aanpassen. Wat ik eigenlijk zou willen is 1 plaats waar verschillende gebruikers kunnen inloggen en dan alleen hun ’eigen’ site kunnen aanpassen. Het zou dus zo moeten kunnen zijn dat iedere website die met MODx gebouwd is, zijn eigen database krijgt.

            Is dat ook mogelijk of vraag ik nu écht teveel?
              • 23879
              • 18 Posts
              PrisonerOfPain Reply #6, 18 years ago
              Dan zou je in de plugin waarschijnlijk met $modx->getLoginUserID() en $modx->getLoginUserType() aan de gang moeten, waarschijnlijk helpt het om dan ook in de database een table te maken waarin je zet welke user welke websites mag beheren.

              Users_websites
              user_id | website
              


              "SELECT 1 FROM users_websites WHERE user_id = " . $modx->getLoginUserID() . " AND website = '" . $_SERVER['HTTP_HOST'];
              // INSERT, UPDATE en DELETE spreken voor zich
              


              Bij een resultaat mag de user deze site beheren etc. Zo niet, dan niet.