We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 18209
    • 15 Posts
    Nou ben ik weer laugh,
    heb MODx geinstalleerd op een site die wel juiste requirements had, alles werkt(e) goed.
    Heb diverse tutorials gevolgt, allemaal goed, maar nu loop ik toch tegen probleem aan..

    Als ik via MODx Bestandsbeheer een nieuwe map aanmaak in de map assets/images, bv Books, dan kan ik vervolgens geen plaatje daar in uploaden .
    Het bestand kon niet naar de gewenste Map gekopieerd worden - uploaden mislukt! Mogelijk rechten probleem - de Map waar u naartoe wilt uploaden heeft schrijfrechten nodig van uw webserver.
    Als ik via Windows explorer naar de ftp van mijn site ga, dan zie ik dat de CHMOD voor die map 755 is, wat volgens instructies goed zou moeten zijn. Ik kan via de ftp mappen die ik via MODx aanmaak niet CHMOD handmatig wijzigen ("permissie probleem").

    Als ik via de Windows Explorer/ftp map een nieuwe map aanmaak, "book", en daar de permissie op 777 zet, dan kan ik via MODx daar wel een plaatje naar toe uploaden.

    Iemand een idee??

    De map images zelf staat overigens ook op 777...
      • 7455
      • 2,204 Posts
      Je kan in de settings van modx aangeven welke rechten een nieuwe map krijgt bij aanmaken in modx, als je die op 777 zet gaat het wel goed lijkt me
        follow me on twitter: @dimmy01