We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 18209
    • 15 Posts
    Ik hoop dat iemand me kan helpen.
    Ik wilde Modx eens uitproberen (wellicht alle websites die ik beheer via dreamweaver er op overzetten)
    en heb het eerst geinstalleerd op http://www.maramara.nl/modx-1.0.0/
    Ik zag overal OK OK OK, dus ik nam aan dat dat allemaal goed gegaan is. er zijn ook diverse tabellen aangemaakt in mijn database, dus lijkt me ook OK.

    Misschien dat er iets is mis gegaan doordat ik het in een map heb geinstalleerd, want ik krijg een pagina die geen CSS opmaak heeft (default template css heeft volgens mij Verdana staan, maar de pagina is niet in Verdana te zien).
    Ook de linkjes op de site gaan niet naar een pagina, omdat de base href die ik in de broncode zie staan niet wordt gebruikt.

    Als ik zelf ga naar bv http://www.maramara.nl/modx-1.0.0/index.php?id=2 dan krijg ik een MYSQL error
    « Execution of a query to the database failed - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ’\’0\’, `uparent` int(10) NOT NULL, `parent` int(10) NOT NULL default \’0\’, ’ at line 5 »
    Dus toch iets met de database...

    Ik heb wel iets verstand van html en wat doe-het-zelf php, maar dit is te moeilijk voor me, weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?

    Misschien iets met die UTF8 codering etc?

    Als ik inlog heeft het beheer systeem wel een mooie opmaak en werkt ok (voor zover ik kan zien)...
    Ik kan ook niet de Modx documentatie bekijken (gisteren nog wel), wordt daar zeker op het moment aan gewerkt of zo?


    Edit: >:( undecided >:(
    Geloof dat ik het zelf al gevonden heb....
    Mysql is bij mij nog MySQL 4.1.15, dus die wordt niet ondersteund....
    ga ik maar eens informeren of het hosting bedrijf dat voor mij wil regelen....
      • 12943
      • 97 Posts
      Ik kan MODx 1.x of 2.x.beta wel voor je hosten. Maar kunt ook v0.9.6.3 nemen? rolleyes
      De 1.0 reeks is een opstap/overstap naar de 2.0 reeks, hopenlijk later dit jaar stabiel (nu beta).
      Op de oudere fiets is het nog prima leren, en werken.
        Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.