We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 31681
    • 2 Posts
    Hallo,

    Ik begrijp niet hoe je mox moet instaleren. ik heb programma geunzipped maar ’After you’ve put the unzipped files and folders into the root of your website directory’ bergrijp ik niet!!


    groetjes Vivianne
      • 25483
      • 741 Posts
      Je moet alles uitpakken in de map waar je webserver zoekt naar bestanden, oftewel je in de "root" van je "web directory". Meestal is dit een map met de naam "www" of "public_html". Daarna ga je via de url van je webserver naar het juiste adres waar je de map met de modx installatie mee kan oproepen. Daarna zou er een vraag moeten komen of je modx wilt installeren.

      Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag, dan zal ik je proberen verder te helpen!
        with regards,

        Ronald Lokers
        'Front-end developer' @ h2o Media

        • 31681
        • 2 Posts
        Ik ben echt een leek hoor maar ik zet gewoon door:Ik ga een website bouwen... Ik heb een mac en waar zou ik mn ’web directory’ moeten vinden. en dat via de url van webserver naar juiste adres waar modx mee kan oproepen begrijp ik ook niet helemaal..
        gr Tesss
          • 25483
          • 741 Posts
          Ah ok, ik ben niet echt thuis op de mac!

          Volgens mij moet je dan "mamp" server installeren op je mac! Zoek maar eens op mamp server op internet, dan zal je vast wel wat vinden om mee aan de slag te gaan smiley
            with regards,

            Ronald Lokers
            'Front-end developer' @ h2o Media

            • 12943
            • 97 Posts
            Waarschijnlijk staat het nu op je eigen computer, en het moet op een server staan.
            Met wat MediaGuy zegt, kun je een lokale server op je macje draaien.
            Dan kan je op die lokale server (=je macje) MODx installeren. En dan met je website programma een modx-generated site op je mac bouwen. Werkt dan ook localhost/offline.
            Maar, als je site uiteindelijk toch bij webhoster terecht komt, kun je net zo goed daar editten/testen, live op die hosting server. Bijvoorbeeld eentje waar ze MODx voor je hebben/installeren. Ik ken er wel eentje.

              Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
              • 11827
              • 3 Posts
              haha dat snapt ze toch niet joh harry nak tongue