We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 20905
    • 7 Posts
    Hallo,

    Na een aantal pogingen om mijn site te exporteren krijg ik elke keer hetzelfde, namelijk dat hij de documenten niet kan vinden ofzo.
    dit is de melding die hij heeft bij élk document:
    "Export bestand 0 van 23
    Algemeen, id 1
    Mislukt! Could not retrieve document."
    Weet iemand hier raad mee? huh

    Alvast bedankt!
    Groetjes, Frank
      • 7455
      • 2,204 Posts
      die hele export funktie is brak
      waarom wil je de site exporteren? oftewel omzetten naar statische pagina’s?

      denk dus dat het niet gaat lukken
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 25483
        • 741 Posts
        Ik heb die functie ook nog nooit gebruikt moet ik zeggen! Maar ik zal morgen als ik tijd heb even wat tests doen om te zien of het hier wel werkt wink
          with regards,

          Ronald Lokers
          'Front-end developer' @ h2o Media

          • 10449
          • 956 Posts
          I don’t really understand Dutch (and hence, your question), but if you wonder where those static HTML files are stored: they’re in assets/export/
            • 7455
            • 2,204 Posts
            Quote from: ganeshXL at Oct 03, 2008, 06:59 PM

            I don’t really understand Dutch (and hence, your question), but if you wonder where those static HTML files are stored: they’re in assets/export/

            well the problem was that the export part did not find any documents "Could not retrieve document"

            Dimmy
              follow me on twitter: @dimmy01
              • 20905
              • 7 Posts
              Het is me nogsteeds niet gelukt, .. maar de reden waarom ik de export wil, is omdat de site over moet naar een andere modx installatie.
              maar ik denk dat we alles dus handmatig over moeten gaan pompen, aangezien de export funktie dus niet zijn werk doet.
              Maar in ieder geval bedankt voor de aandacht hierover. Ze zouden die export funktie eens onder handen moeten nemen tongue
                • 25483
                • 741 Posts
                Is die andere modx installatie een nieuwe installatie, of is het een bestaande installatie waar al inhoud in staat? Als het een nieuwe installatie is kan je beter die installatie verwijderen en de huidige modx installatie met de site erin gewoon over verhuizen. http://www.modxcms.com/moving-sites-to-new-servers.html

                Sowieso gaat wat jij wilt niet met die export/import functie, zover ik weet exporteert hij je paginas compleet gerenderd. Dus zoals je het als bezoeker van de site ziet! Je snippet codes zullen dan verdwijnen uit die bestanden.
                  with regards,

                  Ronald Lokers
                  'Front-end developer' @ h2o Media

                  • 7455
                  • 2,204 Posts
                  eerst modx op nieuwe instalatie instaleren
                  dan je oude bestanden over de nieuwe zetten (plaatjes etc)

                  een backup maken van de db en al je bestanden (droptable gebruiken)
                  dan in de db export zoeken naar oude adres en vervangen voor nieuwe adres (url)
                  dan weer importeren op je nieuwe locatie

                  cache etc vernieuwen (denk er ook aan dat je config file is aangepast naar de juiste db etc)

                  als je een wit scherm krijgt probeer dan de installer nogmaals te draaien

                  dan inloggen in de manager en cache legen (site vernieuwen)

                  dan moet de site het weer doen

                  doen we hier regelmatig.

                  Dimmy
                    follow me on twitter: @dimmy01
                    • 25483
                    • 741 Posts
                    Quote from: Dimmy at Oct 06, 2008, 03:06 PM

                    eerst modx op nieuwe instalatie instaleren
                    dan je oude bestanden over de nieuwe zetten (plaatjes etc)

                    een backup maken van de db en al je bestanden (droptable gebruiken)
                    dan in de db export zoeken naar oude adres en vervangen voor nieuwe adres (url)
                    dan weer importeren op je nieuwe locatie

                    cache etc vernieuwen (denk er ook aan dat je config file is aangepast naar de juiste db etc)

                    als je een wit scherm krijgt probeer dan de installer nogmaals te draaien

                    dan inloggen in de manager en cache legen (site vernieuwen)

                    dan moet de site het weer doen

                    doen we hier regelmatig.

                    Dimmy

                    Waarom zou je eerst heel modx opnieuw installeren? Ik kopieër altijd de complete data over en de database, dan pas ik de config aan zodat hij met de goede database verbind. En daarna log ik in en pas ik de paden naar de bestanden aan en vernieuw ik de cache. Daarna werkt het altijd goed smiley Scheelt je de tijd van die installatie weer wink
                      with regards,

                      Ronald Lokers
                      'Front-end developer' @ h2o Media

                      • 7455
                      • 2,204 Posts
                      licht er aan hoelang een project duurd heb je meteen geupdate naar nieuwe modx
                        follow me on twitter: @dimmy01