We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 30382
    • 100 Posts
    Beste forum leden,
    Ik heb een spoed klusje gekregen voor het maken van een website. Ik vroeg me alleen af of ik dit kan realiseren met modx.

    Het wordt een site waar sieraden getoond worden en verkocht kunnen worden. Er komt geen moeilijk bestelsysteem bij. Bestellen gaat gewoon via een html formulier/eform waarop mensen de artikelnummers ingeven. Tot zover geen probleem.

    Punt is dat de eigenaar van de site geen technische voorkennis heeft en dus zo simpel mogelijk nieuwe sieraden moet kunnen toevoegen. Geen probleem lijkt me. Gewoon via quick edit hardcoded alle sieraden ingeven. tot zo ver geen probleem.

    Maar dan het volgende. Gebruik even de volgende site als voorbeeld: hxxp://www.skjinwetter.nl
    Dit is een hele simpele sieraden site. Op deze site zie je onder het kopje sieraden de diverse categorieën staan (bv lange ketting, halsketting, polsband etc). Dit kan ik met ditto opvangen.
    Maar dan, stel je kiest voor lange ketting. Dan kom je op een document uit waar alle kettingen gewoon onder elkaar staan. Kan ik dit ook met modx maken? Want de bedoeling is dat op de overzichtpagina alle desbetreffende sieraden komen te staan met een korte omschrijving. De bedoeling is alleen dat als je op de thumbnail klikt, je een grotere versie ziet van de foto.

    Hoe kan ik dit opvangen met modx?

    Ik kan wel een plaatje clickable maken... Maar hoe geef ik aan dat na click een grote versie van de foto getoond wordt? (let op: de eigenaar heeft geen voorkennis en moet zo simpel mogelijk deze zaken kunnen ingeven.)

    Kan ik met ditto een lijst maken met tevens een foto erbij? Want dan zou voor elk sieraad een aparte document aangemaakt kunnen worden die automatisch geindexeerd wordt. (alhoewel je dan wel heeeeel veel documenten krijgt ( 300+) dus dat is eigenlijk niet de bedoeling.. wie kan me helpen?
      • 7455
      • 2,204 Posts
      aparte documenten zou het makkelijkst zijn

      op die manier kan je met ditto makkelijk lijsten maken
      wat wij vaak doen is een maxigallery call gebruiken in de ditto template

      <div class="ditto">
      <p>[+longtitle+] ( [!Ditto? &parents=`[+id+]` &tpl=`ditto_projecttotal_tpl` &multiLevel=`1` &language=`nederlands` &total=`all` &summarize=`1` &paginate=`1`!] ) </p> <br />
      <div class="masker">
      <a href="[~[+id+]~]" title="Bekijk de projecten van de service [+longtitle+]">
      [!MaxiGallery? &galleryPictureTpl=`MG_galleryPictureTpl` &galleryOuterTpl=`MG_galleryOuterTpl` &manage=`0` &gal_query_ids=`[[getChildIds? &docid=`[+id+]`]]` &order_by=`random` &limit=`1`!] 
      </a>
      </div>
      <br />
      </div>
      </code>
      
      zoals je hier ziet roep ik hier in een ditto template nogmaals een ditto aan om het aantal documenten weer te geven maar dat ter zijde, je ziet ook de maxigallery call. die dan 1 plaatje pakt van de pagina waar het product getoond word.
      Op de product pagina staat een gewone maxigallery call zodat de klant makkelijk zelf afbeeldingen kan uploaden voor de pagina.
      
      je kan ook een imagetv aanmaken maar dan heb je een groot ricico dat de klant 5megapixel plaatjes gaat uploaden en MG heeft natuurlijk al de mooie lightbox fx etc.
      
      voor de gegevens kan je makelijk tvtjes aanmaken voor prijs en code misschien. etc.
      
      op deze manier heb je misschien wel veel documenten maar het is wel overzichtelijk
      
      Dimmy
      
      
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 30382
        • 100 Posts
        Dimmy. dank voor je support smiley

        Ik ben mezelf eens het systeem aan het uitpluizen. Maxigallery heb ik zelf nog nooit mee gewerkt. Ik neem aan dat maxigallery gewoon een map met afbeeldingen kan indexeren en deze displayen in de website? (en dan dus ook nog eens het leuke lightbox effect eraan kan toevoegen)

        Bovenstaand stukje code heb je dat zojuist ff snel getypt of komt dit uit een bestaande site? Anders zou ik wel eens willen zien hoe dit in de paktijk uitziet (of pm me ff een linkje evt)

        In ieder geval hartelijk dank voor je hulp.. Moet zeggen dat ik echt bijna dagelijks nieuwe mogelijkheden tegenkom voor modx.. Toch wel ongelofelijk als je ziet wat je er allemaal mee kunt.
          • 7455
          • 2,204 Posts
          de site is nog niet online
          maar werkt wel


          een andere site waar we vergelijkend iets hebben gedaan is:

          http://www.menzminutescolor.nl/shop.html

          maar meer uitgebreid als een shop inclusief betaal mogelijk heid etc.

          maxigallery is meer dan kijk in een map en pak een plaatje

          het geeft de mogelijkheid voor de klant om zelf plaatjes te uploaden via de via de front die plaatjes worden dan automatisch verkleind
            follow me on twitter: @dimmy01
            • 30382
            • 100 Posts
            Dimmy, dat ziet er werkelijk zeer goed uit wat je daar gemaakt hebt.

            zoals ik al zei, soms valt mijn broek gewoon uit van verbazing als ik zie wat de mogelijkheden binnen modx zijn.

            Zo’n soortgelijk iets, maar dan zonder bestel/winkelwagen mogelijkheden is precies wat ik nodig heb.
            Die hele eshop die eraan hangt bij jou..is dat toevallig gedaan mvb Foxycart?

            Of heb je die hele eshop from scratch gescipted?

            Dank
              • 7455
              • 2,204 Posts
              is op basis van shopx
              eigelijk compleet gescript from scratch met shopx als inspiratie
                follow me on twitter: @dimmy01