We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 10076
    • 1,024 Posts
    Hoi,

    ik heb Modx nu op een aantal sites draaien en (bijna) zonder problemen geinstalleerd.
    Momenteel wil ik op een Vuurwerk server installeren. Vuurwerk voorziet niet in in een PHPMYADMIN "module".
    En ik kan alleen via de commandline naar MYSQL. Documentatie is miniem. Dit is niet mijn server maar voor een evt "klant". Ik krijg volgende melding tijdens de installatie:

    Setup will now attempt to setup the database:

    Creating connection to the database: OK!

    Selecting database `dbnaam `: OK!

    Checking table prefix `dbnaam_`: OK!

    Creating database tables: OK!

    Installing demo site: OK!

    Writing configuration file: OK!

    Chunks:


    Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/users/p/e/name/www/install/instprocessor.php on line 300

    insert command denied to user: ’[email protected]’ for table ’dbname_site_htmlsnippets’

    "Insert command denied" lijkt mij hier waar t wringt, ik heb alleen totaal géén kaas gegeten van MYSQL. Want dat was tot nog toe niet nodig. Modx handelt dat lekker af voor mij. Wat nu,? Ik kan de installatie niet afmaken. En geen site gaan bouwen >:(
    Iemand bekend met vuurwerk/versatel?
      • 7455
      • 2,204 Posts
      enig idee welke versie van mysql ze gebruiken?
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 10076
        • 1,024 Posts
        Eh nee,

        geeft version.php daar antwoord op?
        http://www.peacock-ict.nl/version.php

        Dit komt van de vuurwerk/versatel website:


        Tele2-Versatel heeft de volgende versies voor de aangeboden databases:
        MS-SQL (Windows pakketten) 2000
        MySQL (Linux pakketten 4.x en 5.x.
        En ik neem aan dat het dan gaat om 4x of 5x?

        De installatie doe ik met modx 9.5, gister gedownload. En ik heb er vier draaien, zonder problemen. Vind ook weinig op deze foutmelding. Zit een iet of wat vast.
          • 7455
          • 2,204 Posts
          klopt je prefix wel?
          dbname_ ?

          want hier staat: Checking table prefix `dbnaam_`: OK!
          terwijl er in de error dit staat :
          for table ’dbname_site_htmlsnippets’

          dbname_ of dbnaam_

          lijkt me niet goed
            follow me on twitter: @dimmy01
            • 10076
            • 1,024 Posts
            die had ik ff veranderd voor de post hier, normale naamis anders en correct.
              • 19726
              • 239 Posts
              Het valt me ook op dat in de onderstaande regel een spatie achter dbnaam staat, maar ik krijg het idee dat je de echte databasenaam hebt verwijderd.
              Selecting database `dbnaam `: OK!


              Ik verwacht allen niet dat dat je probleem is, maar gewoon ff voor de zekerheid smiley.

              PS: Je kunt natuurlijk ook zelf phpMyAdmin installeren als je dat makkelijker vind.
                • 10076
                • 1,024 Posts
                probeer ik voor de eerste keer maar niet echt makkelijk vind ik.
                Misschien kan ik je mijn pw/username etc pm´en want ik weet echt niet wat er misgaat met dat config.inc.php file. Maar t werkt niet .

                gr
                Heb uiteindelijk PHPadmin aan de praat gekregen en de DB gedropped.

                Veel geharrewar, even voor de duidelijkheid, vuurwerk geeft 2 users mee (een adm user en een www user)! Eén database en men kan geen database toevoegen (Bussiness account??).

                Voor evt toekomstige vuurwerk gebruikers:

                voor de PHPadmin installatie moet je de wwwuser en het www password gebruiken. Host name, even het IP adres zoeken, anders gaat het niet lukken.

                Modx install ook met het IP en deze keer de admuser en het admpassword. Verder ondersteund vuurwerk NIKS wat betreft PHP/MYSQL, en het is dan ook niet mijn eeste keuze. Ik dacht ik geef het even door.

                gr fr.