We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 10076
    • 1,024 Posts
    Hallo,

    in ben een abolute newbie in deze materie. Maar ben toch al een beetje op weg gekomen.
    Ik heb nu het volgende. Als (ja ook ik) "excute, na save" aangevinkt staat krijg ik de volgende error.

    Warning: include_once(assets/snippets/wayfinder/wayfinder.inc.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /workdisk/home/web/www.linguamici.it/htdocs/manager/includes/document.parser.class.inc.php(748) : eval()’d code on line 23

    Warning: include_once() [function.include]: Failed opening ’assets/snippets/wayfinder/wayfinder.inc.php’ for inclusion (include_path=’/workdisk/home/web/www.linguamici.it/htdocs/manager/includes/’) in /workdisk/home/web/www.linguamici.it/htdocs/manager/includes/document.parser.class.inc.php(748) : eval()’d code on line 23


    Ik heb meer problemen die lijken op CHMOD fouten maar daar staat alles helemaal open (777).

    Wie oh wie heeft een idee.

    Wat gegevens? :

    PHP Version 5.2.0

    System Linux skorpions 2.6.18 #1 SMP Tue Oct 3 15:31:57 CEST 2006 i686
    Build Date Dec 19 2006 11:44:53
    Configure Command ’./configure’ ’--enable-track-vars’ ’--with-apxs2=/usr/local/apache/bin/apxs’ ’--with-mysql=/usr/local/mysql’ ’--with-zlib=/usr’ ’--with-gd’ ’--with-openssl=/usr’ ’--with-jpeg-dir=/usr’ ’--with-png-dir=/usr’ ’--enable-ftp’ ’--with-freetype-dir=/usr’ ’--with-tiff-dir=/usr’
    Server API Apache 2.0 Handler
    Virtual Directory Support disabled
    Configuration File (php.ini) Path /usr/local/lib/php.ini
    PHP API 20041225
    PHP Extension 20060613
    Zend Extension 220060519
    Debug Build no
    Thread Safety disabled
    Zend Memory Manager enabled
    IPv6 Support enabled
    Registered PHP Streams php, file, data, http, ftp, compress.zlib, https, ftps
    Registered Stream Socket Transports tcp, udp, unix, udg, ssl, sslv3, sslv2, tls
    Registered Stream Filters string.rot13, string.toupper, string.tolower, string.strip_tags, convert.*, consumed, convert.iconv.*, zlib.*


    Ik werk vanaf IE7 en XP pro SP2 geen firewall of proxy op client kant.

    PS bij het willen maken van TV´s krijg een "fout op pagina". Misschien niet van belang, wellicht juist wel ik weet het niet!

      • 2430
      • 12 Posts
      Heb je gekeken of dit bestand wel staat waar het ... uh... staat?

      assets/snippets/wayfinder/wayfinder.inc.php

      Wat er gezegd wordt is dat bestand wayfinder.inc.php
      niet gevonden wordt in: assets/snippets/wayfinder/
        • 10076
        • 1,024 Posts
        Hoi,

        de files staan waar ze staan moeten, helaas is dat het probleem niet.
        Dat wil zeggen Cuteftp geeft aan als"path":
        /htdocs/asstets/snippets/wayfinder/wayfinder.inc.php

        permissions heb ik op 777 gezet.

        htdocs is de directory waar mijn index.html in zou moeten staan als ik notepad zou html en. Daar staat nu ook mijn index.php, en dat is dus ook de site start en "root". Zoals gezegd, ik ben een newbie en progameren is zeker niet mijn ding, dwz ik snap er niet veel van.

        Mijn htaccess file (bestaat niet) of php config?
          • 19726
          • 239 Posts
          /htdocs/asstets/snippets/wayfinder/wayfinder.inc.php

          Typo of is dit echt het pad op de server i.p.v. assets?
            • 10076
            • 1,024 Posts
            Typo.
            wat aanvullende info:
            Mijn (italiaanse) provider heeft mij laten weten dat er niet aan t php.ini gewerkt mag worden.

            Hier de foutmelding:

            Warning: include_once(assets/snippets/wayfinder/wayfinder.inc.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /workdisk/home/web/www.linguamici.it/htdocs/manager/includes/document.parser.class.inc.php(748) : eval()’d code on line 23

            Warning: include_once() [function.include]: Failed opening ’assets/snippets/wayfinder/wayfinder.inc.php’ for inclusion (include_path=’/workdisk/home/web/www.linguamici.it/htdocs/manager/includes/’) in /workdisk/home/web/www.linguamici.it/htdocs/manager/includes/document.parser.class.inc.php(748) : eval()’d code on line 23


            Wat betreft het .htaccess file moet ik volgens hun dit doen:

            AuthName "Area Riservata"
            AuthType basic
            AuthUserFile /workdisk/home/web/www.nomedominio.ext/htdocs/nameoffiletoprotect/.htpasswd
            require valid-user


            En dan moet ik een .htpasswd maken met volgende gegevens

            username:passwordcriptata

            passwordcriptata è la password criptata con il comando crypt di unix


            Op het eerste gezicht lijkt het mij niet de .htaccess oplossing die ik hier gedocumenteerd zie maar zoals gezegd ik ben een newbie.

            groet.



              • 36805
              • 354 Posts
              Quote from: franklos at Jan 05, 2007, 10:54 PM

              Mijn (italiaanse) provider heeft mij laten weten dat er niet aan t php.ini gewerkt mag worden.
              Dat laat men over het algemeen idd niet toe.
              Quote from: franklos at Jan 05, 2007, 10:54 PM

              Hier de foutmelding:
              [...]
              Alles wat ik hier aan kan zien is dat het bestand niet geopend kan worden, waar het aan ligt zou ik puur aan de hand hiervan ook niet kunnen vertellen. Met welke ModX versie werk je? Verliep de ModX installatie zonder foutmeldingen?
              Quote from: franklos at Jan 05, 2007, 10:54 PM

              PS bij het willen maken van TV´s krijg een "fout op pagina". Misschien niet van belang, wellicht juist wel ik weet het niet!
              Lijkt mij echt een beetje op een corrupte ModX installatie.
              Quote from: franklos at Jan 05, 2007, 10:54 PM

              Wat betreft het .htaccess file moet ik volgens hun dit doen:
              [...]
              Negeer dat maar want dat heeft hier niets mee te maken, ik denk dat ze je niet begrepen hebben. Wat hun beschrijven maakt het mogelijk toegang tot bepaalde files en/of mappen op de webserver te beperken door middel van de eis dat de bezoeker ervoor moet inloggen. Als er geen .htaccess bestand in je htdocs ligt (zoals je zei) dan heeft iedereen reeds toegang tot alle mappen en bestanden.
                • 10076
                • 1,024 Posts
                MODx version 0.9.5
                Version codename rev 2106
                Ik ie bij FTP transfers dat bij de uploads naar verschillende dirs, voortdurend mijn username en password meegegeven word. Ik vraag mij dus af of daar het probleem kan liggen.
                Kortom wel permissie in de root maar dieper niet. Ander ding, hoe diep kan je gaan qua nesten?
                Het pad naar bv connector.php = /htdocs/manager/media/browser/mcpuk/connectors/php, is 49 "letters" lang, kan dat?
                Ik krijg nl ook al foutmeldingen bij het uploaden van plaatjes vanuit quickedit.