We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 34162
    • 1 Posts
    Misschien een beetje vreemd onderwerp, maar wat ik wil doen is het volgende.

    Ik wil op een site een pagina maken met verwijzingen naar interessante sites, een soort ’startpagina’ dus eigenlijk, maar dan wat uitgebreider. Ook wil ik een pagina maken met links naar interessante documenten die geraadpleegd of gedownload kunnen worden.

    Wat deze pagina’s gemeen hebben is dat ze bestaan uit de volgende gegevens:

    • Categorie
    • De link zelf
    • Korte omschrijving
    • 1 of meer trefwoorden

    Met welke snippets uit de repository zou ik dit vrij eenvoudig kunnen maken, of is hier (nog) niets voor?
      • 16885
      • 255 Posts
      Ligt er aan hoe je ’t willen toevoegen gok ik; de combinatie van Ditto/Wayfinder met standaard MODx weblinks moet in feitte voldoende zijn, op die manier kun je dan ook gewoon gebruik maken van de ’normale’ folders e.d. in MODx.
        • 36805
        • 354 Posts
        Quote from: WeBe at Jan 02, 2007, 03:57 PM

        Wat deze pagina’s gemeen hebben is dat ze bestaan uit de volgende gegevens:

        • Categorie
        • De link zelf
        • Korte omschrijving
        • 1 of meer trefwoorden

        Met welke snippets uit de repository zou ik dit vrij eenvoudig kunnen maken, of is hier (nog) niets voor?
        Waar jij naar op zoek bent is denk ik een template en geen snippet.
        De stappen die je dan moet nemen zijn (grof gezegd):

        • een html template aanmaken
        • template variabelen aanmaken voor de 4 dingen die je noemde(categorienaam,hyperlinkregel,omschrijvingtekst,trefwoordenreeks)
        • de template variabelen toekennen aan de template
        • de inhoud van je template variabelen via tags in de template code opvragen
        • naar hartelust documenten maken baserend op je nieuw gemaakte template
        In de zo aangemaakte documenten verschijnen in de modx manager nu de 4 input velden voor de template variabelen (als je alles goed hebt gedaan). De inhoud van deze template variabelen verschijnen na het opslaan van je document vervolgens op je website als je één van de documenten in kwestie weer laat geven.

        Zie ook de (engelstalige) documentatie:
        http://modxcms.com/template-variables.html
        http://modxcms.com/adding-tags.html
          • 34162
          • 1 Posts
          Bedankt voor jullie reakties.

          Dat met die template variabelen, daar moet ik me nog eens in verdiepen. Ik denk het principe daarvan wel door te hebben, maar ik blijf het lastig vinden om daarmee goed aan de slag te gaan.

          Momenteel heb ik nog geen tijd om me er verder in te verdiepen. Nu druk met allerlei andere zaken en over 2 weken eerst maar eens op wintersport grin