We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 34162
    • 1 Posts
    Hoe kan ik checken of een gebruiker is ingelogd of niet?

    Ik heb nu onderaan mijn pagina een link ’Login’ opgenomen en ik zou de tekst daarvan willen veranderen in ’Logout’ als een gebruiker ingelogd staat.

    Kan ik dit bijvoorbeeld met een template variabele regelen?

    Kan iemand me hiermee op weg helpen?
      • 19726
      • 239 Posts
      Volgens mij is daar het personalize snippet voor wat standaard meegeleverd word. Kijk daar eens naar.
        • 34162
        • 1 Posts
        De Personalize snippet is volgens mij meer om een gebruiker bijvoorbeeld welkom te heten.

        Ik dacht door jouw antwoord aan de MemberCheck snippet, maar daar kom ik nog niet uit. Ik moet n.l. controleren of iemand ingelogd is. Zo ja, dan moet de link de tekst ’Logout’ tonen en anders de tekst ’Login’.

        Misschien moet ik beide snippets nog eens goed bestuderen en kijken of ik met een aanpassing voor elkaar kan krijgen wat ik wil.
          • 16885
          • 255 Posts
          Volgensmij komt MODx al standaard met een TV ’loginName’, deze gebruik ik zelf ook namelijk. Mocht je em niet hebben; maak een TV met een willekeurige naam, ’input type’ gewoon op text en de default value op
          @EVAL if ($modx->getLoginUserID()) return 'Logout'; else return 'Login';
          , dit kan je nog verder aanpassen als je verschillende pages hebt voor in/uitloggen natuurlijk.
            • 34162
            • 1 Posts
            Bedankt voor je antwoord. Dit ga ik zeker uitproberen, lijkt me wel handig om een TV daarvoor te gebruiken.

            Ik heb inmiddels een eenvoudige snippet CheckLogin geschreven die feitelijk hetzelfde doet, dus ik ben er inmiddels wel uit. grin

            Ik moet echt wat beter thuis zien te raken in dit soort oplossingen.
              • 34162
              • 1 Posts
              Quote from: Leftblank at Nov 25, 2006, 03:48 PM

              Volgensmij komt MODx al standaard met een TV ’loginName’, deze gebruik ik zelf ook namelijk. Mocht je em niet hebben; maak een TV met een willekeurige naam, ’input type’ gewoon op text en de default value op
              @EVAL if ($modx->getLoginUserID()) return 'Logout'; else return 'Login';
              , dit kan je nog verder aanpassen als je verschillende pages hebt voor in/uitloggen natuurlijk.

              Had een TV aangemaakt zoals je beschreven hebt, maar dat werkt niet bij mij. Ook geprobeerd met getLoginUserName(), maar werkt ook niet.

              Ik wil toch weten hoe dat werkt met een TV, dus ik ga nog verder zoeken. Voorlopig werkt het met mijn snippet prima, dus dat laat ik voorlopig maar zo.
                • 34162
                • 1 Posts
                Heb mijn snippet nu uitgebreid met 2 parameters, zodat de linktekst makkelijk naar eigen behoefte aan te passen (of te vertalen) is.

                Dit is mijn eerste snippet, dus ik ben eigenlijk best benieuwd wat anderen ervan vinden. Ik zal hem daarom bijsluiten.