We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 19949
    • 13 Posts
    Hallo,

    Ik heb de afgelopen dagen een site ontwikkeld in Etomite en ben er nu achter dat MODx nog veel meer potentie heeft. Hoe kan ik op de eenvoudigste manier de ontwikkelde site uit Etomite in MODx importeren?

    Thanks
      Regards,
      Moddy
      • 11526
      • 93 Posts
      Quote from: moddy at Apr 13, 2006, 08:21 PM

      Hallo,

      Ik heb de afgelopen dagen een site ontwikkeld in Etomite en ben er nu achter dat MODx nog veel meer potentie heeft. Hoe kan ik op de eenvoudigste manier de ontwikkelde site uit Etomite in MODx importeren?

      Thanks

      Hallow!

      Sorry voor het late antwoord, maar ik ben bezig met een race tegen de tijd om een website online te krijgen. Echter toch eerst effe je vraag beantwoorden. Eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk om je site te upgraden van Etomite naar MODx...

      Ik probeer hieronder de juiste stappen weer te geven, hopelijk is het duidelijk:
      1. Maak een back-up van je database en bestanden op je server
      2. Download de laatste versie van MODx en upload deze naar je server
      3. Kopieer alle bestanden uit de images-folder en misschien ook site-folder (van de back-up die je gemaakt hebt) naar de nieuwe desbetreffende folders onder de assets-folder van de nieuwe installatie (eigenlijk alles wat je zelf aangemaakt hebt in de assets-folder van Etomite destijds)
      4. Kopieer de /manager/includes/config.inc.php uit je back-up naar je server op dezelfde locatie
      5. Ga naar http://jouwdomein.com/install en start de installatie van MODx. Zorg er zeker voor dat je de "upgrade"-optie kiest en zorg er tevens voor dat de demo-site niet geïnstalleerd wordt...

      Na de installatie kan je je site bewonderen in MODx...

      Veel succes!

      P.s.: het kan zijn dat je voor de installatie eerst nog wat permissies goed moet zetten voordat je de installatie kan starten, maar hiervan krijg je dan wel een melding op het scherm!
        • 19949
        • 13 Posts
        Stijn,
        Dank voor je antwoord, ondanks je oplever stress! Klinkt niet al te moeilijk.... heb alleen nog een vraag. Moet de database backup ook nog geimporteerd worden?
        Groet
          Regards,
          Moddy
          • 19726
          • 239 Posts
          De MODx installer/updater zal de database updaten, dus de backup moet NIET geimporteerd worden.
            • 11526
            • 93 Posts
            Quote from: Mitch at Apr 14, 2006, 04:19 PM

            De MODx installer/updater zal de database updaten, dus de backup moet NIET geimporteerd worden.

            Wat Mitch zegt, klopt als een bus! Je neemt een back-up van de database, in geval de installatie zou mislukken.

            Maar de installer gebruikt gewoon de database van Etomite en zal hieraan aanpassingen doen.