We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 7019
    • 135 Posts
    hallo,

    ik heb een agenda-systeem dat gesorteerd (DESC) wordt volgens datum (voorbeeld: http://www.horsemanshipschool.be/agenda.html)

    sommige items hebben geen datum dus deze komen onderaan te staan (dat is ook de bedoeling)

    maar probleem is: de agenda-items die wel een datum hebben worden dan ’verkeerd’ gesorteerd. De datum die laatst zou moeten staan voor de items die een datum hebben, komt eerst te staan.

    De bedoeling is dus: controle of er een datum is ingevuld/aangeduid of niet en die laatst zetten, vervolgens als er wel een datum is, die items sortere op ASC (eerstvolgende datum komt dus eerst te staan)

    is dit mogelijk?

    dank u
    • Wat voor snippet gebruik je? Ditto?


      Heb je ook geprobeerd om t op ASC te zetten? Ik heb t zelf niet getest, maar ik zou denken dat doordat de tekst "Nader te bepalen" oid geen getal is, deze mogelijk later wordt geplaatst dan wel getallen/data?


      Als dat niet werkt denk ik dat je de snippet zal moeten aanpassen. Dan zou je idd kunnen kijken naar of iets tekst of een timestamp is, en dan sorteren op timestamp en later pas de tekst... of miss is er een extender voor ditto voor ofzo.
        Mark Hamstra • Developer spending his days working on Premium Extras and a MODX Site Dashboard with the ability to remotely upgrade MODX and extras to make the MODX world a little better.

        Tweet me @mark_hamstra, check my infrequent blog at markhamstra.com, my slightly more frequent ramblings at MODX.today or see code at Github.
        • 7019
        • 135 Posts
        ik heb dit met ditto opgemaakt ja


        eerst stond het op ASC, maar dan kwamen de items zonder datum eerst te staan, en dan de items met datum (en dan in de juiste volgorde)

        maar het is dus de bedoeling: eerst de items met datum op datum sorteren en dan gewoon de andere erachter plaatsen (geen bepaalde volgorde, mag alfabetisch)