We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 3102
    • 50 Posts
    Hallo,

    Ik heb Snippets aan gemaakt met een stukje php code om de datum van vandaag te tonen.
    Het probleem is nu dat ik de cache aan heb staan en dat de juiste datum niet word getoond pas na het legen van de cache.

    Hoe kan ik dit het beste oplossen door de cache uit te zetten of bestaat er een andere manier om het op te lossen.
      • 27408
      • 33 Posts
      Door de snippet niet als [[snippet]] te laden maar als [!snippet!] Zo word de snippet niet gecachet maar iedere keer opnieuw geladen.
        • 12943
        • 97 Posts
        Effe bij de hand doen: met de datum van vandaag bedoel jij dus de server-datum rolleyes
          Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
          • 3102
          • 50 Posts
          Wat is er mis met de server datum?
            • 12943
            • 97 Posts
            Niets. Maar kan verschillen van user datum..
              Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
              • 3102
              • 50 Posts
              Ik roep het via een php code op de datum welke je overal op internet ziet.
              Of bestaat er nog een betere manier?
                • 12943
                • 97 Posts
                Sorry - ik zei al dat ik bijdehand aan het doen was. Ik leg t maar even uit dan..
                Is vaak geen issue voor je als je bijv een .nl of .be hebt (ongeacht waar server staat).

                Edoch *ahem* als server in NL staat en zegt dat het za is, kan het in Japan zo zijn of in Chili vr. Dus wat hebben die mensen aan: Hallo het is zaterdag laugh
                Wil je echte lokale datum:tijd , dan beter Javascript inzetten. Dat is client-side.

                Php (server-side) heeft allerlei functies om tijd om te rekenen. Gegeven dat uitgelezen bezoeker-IP klopte, en je dat in een of andere (functie)tabel opsnorde naar Locatie, en dat dan liet omrekenen naar bezoeker’s localtime. Vandaar dat Javascript met paar regels simplecode effectiever is. Zo kan dit je server ook een zorg blijven. Want je spreekt gewoon het Javascript-time-object aan in browser van bezoeker. P.S. hangt wel af van wat je doet op je site, want een bezoeker bepaalt zelf hoe ie zijn klok instelt. Dus dat hoeft niet zijn lokale tijd te zijn wink
                  Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
                  • 3102
                  • 50 Posts
                  Het is gewoon voor mijn hobby site meer niet.
                  Verwacht niet echt dat er buitenlanders op kijken.
                    • 18940
                    • 152 Posts
                    Zoals de rest al aangaf:

                    Call:
                    [!date!]


                    Snippet:
                    <?php echo date("Y/m/d"); ?>
                      Quality doesn&#39;t need a big signature.