We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 30382
    • 100 Posts
    Zojuist lees ik op TWITTER dat MODx een nieuwe release heeft.. namelijk versie 1.0 Evolution.

    Zijn er al mensen die deze gebruiken of getest hebben? Ik heb hem nu gedownload en ga hem eens aan de tand voelen.

    Evolution is gebaseerd op de zelfde achterliggende code als de voorgaande modx versies. Later dit jaar komt schijnbaar MODx Revolution uit. Deze zal volledig geschreven zijn op een nieuwe code basis.

    Goed bezig MODx en proficiat smiley
      • 34162
      • 1 Posts
      De nieuwe versie Evolution 1.0 is inderdaad gepubliceerd. Volgens de homepage en het forum gisteren, maar bij de download zelf staat de datum van vandaag.

      In ieder geval vers van de pers grin

      Felicitaties en complimenten gaan natuurlijk uit naar het MODx team, maar ook naar de community, voor het vele werk dat in deze versie is gestoken. shocked

      Volgens deze thread is er onder de motorkap toch wel heel wat veranderd, dus wel iets meer als een ’gewone’ update.
        • 22887
        • 51 Posts
        Persoonlijk zal ik me niet erg bezig houden met Evolution.
        Ik werk momenteel aan een opdracht waarbij het mogelijk moet zijn meerdere websites vanuit één CMS te beheren. Daarom is voor mij de aankomende Revolution veel interessanter. Wel ben ik benieuwd naar de ervaringen van anderen, omdat mijn opdrachtgever al wel gebruik maakt van 0.9.6.3, dus misschien dat ze voor Revolution nog tijdelijk gebruik willen gaan maken van Evolution.
          • 30382
          • 100 Posts
          Ik ga zo even uitdokteren hoe het zit met updaten van 0.9.3 naar 1.0 evolution.

          Ik denk dat je gewoon de hele modx map op je server kan overschrijven met die van modx 1.0 en dat alles dan werkt.. maar dit weet ik nog niet zeker.
            • 34162
            • 1 Posts
            Je zou het als een normale update moeten kunnen uitvoeren, zoals in deze thread wordt vermeld.

              • 28993
              • 42 Posts
              Ter extra info, in deze release zit ook een flinke update van de Nederlandse vertaling welke niet meer aangepast is sinds de MODx 0.9.6.2 release.

              Mochten jullie daar nog feedback over hebben dan hoor ik dat graag.

              Binnenkort start ik hier nog een topic over om de vertalingen van o.a. de terminologie / richtlijnen te bespreken (zodra ik wat tijd heb smiley).

              Grz,
              Stefan
                • 34162
                • 1 Posts
                Hoi Stefan,

                Bedankt voor al het werk dat je in de vertaling hebt gestoken.

                Ik heb in het verleden ook verschillende vertalingen voor modx gedaan, dus ik weet hoeveel werk dat is.
                  • 30382
                  • 100 Posts
                  Thanks Stefan. Goed bezig!

                  Persoonlijk gebruik ik al sinds het begin de Engelse versie en ben daarbij blijven hangen. Maar voor opdrachtgevers is dit natuurlijk een mooie feature smiley
                    • 28993
                    • 42 Posts
                    Geen probleem smiley

                    In het begin start je er enthousiast aan, maar op een gegeven moment begint het toch onwijs veel tijd te kosten om alles na te lopen en begin je redelijk te slacken smiley

                    Gelukkig kreeg ik tijdens het gebeuren nog onwijs veel feedback / hulp van gebruiker "Nomark" en dat heeft het enthousiasme gelukkig weer teruggebracht.