We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 30382
    • 100 Posts
    Beste allen,

    Heel raar probleem.

    Website met modx. ( hxxp://www.kids-profi-portrait.de )
    Op de duitse homepage aan de rechterzijde een box met spongebob erin.

    Ik heb een pagina aangemaakt en published. Deze pagina heet "spongebob". (friendly urls = spongebob.html)
    echter ik kan de pagina niet bekijken.. want als ik erheen ga of er naartoe link, dan ga ik door naar de error page. (id1)
    Ik heb t probleem als eens ooit eerder gehad.. maar heb echt geen idee meer.

    wie kan me helpen?

    thanks
      • 30382
      • 100 Posts
      heel vreemd.. het werkt nu weer...

      normaal als ik een link maak in modx dan zoek ik uit de lijst met pagina’s de juiste pagina... Modx maakt er dan iets van zoals: [~162~]..
      normaal werkt dat, nu dus niet..

      vervolgens heb ik de link er "hard" ingezet dus echt "spongebob.html"...
      dit werkte niet.

      Vervolgens de spongebob pagina (id =162) gepreviewed vanuit modx... hij gaf toen aan als link: index.php?id=162

      dit werkt wel...

      dus ik weet niet wat er nu aan de hand is... het is opgelost.. maar weet niet hoe of waarom.
        • 25483
        • 741 Posts
        ronaldlokers Reply #3, 15 years ago
        Weet je zeker dat de alias goed ingesteld is?
        Je overige pagina’s werken namelijk wel goed huh
          with regards,

          Ronald Lokers
          'Front-end developer' @ h2o Media

          • 30382
          • 100 Posts
          Dat is het nu precies... daarom kan ik het niet verklaren..

          Ik heb meerdere modx sites op mijn naam staan (inmiddels een stuk of 7)
          Allemaal werken ze op een zelfde manier... Linken naar andere documenten van de site doe ik via de rich text editor... ik selecteer de tekst (of afbeelding) klik op linken... en selecteer dan het document/pagina uit de lijst... automatisch maakt modx er dan zo’n [~162~] koppeling van... Dus ook al verander ik de naam vd alias.. de koppeling blijft gewoon werken want hij wordt gelinkt naar een document-id.

          alleen deze ene pagina met spongebob werkt niet... inmiddels is het probleem dus opgelost.. maar dat is meer via een workaround.. ik zou niet weten wat de oorzaak is.
            • 25483
            • 741 Posts
            ronaldlokers Reply #5, 15 years ago
            Zou je mij inloggen gegevens kunnen sturen via PM? Dan kan ik even kijken of ik iets raars zie!
              with regards,

              Ronald Lokers
              'Front-end developer' @ h2o Media