We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 17768
    • 7 Posts
    Hoi,

    Ik ben een bestaande site aan het plaatsen in modx.
    Ik heb een nieuwe map (css) aangemaakt voor m’n style sheets.
    Een stylesheet heb ik eenvoudig kunnen uploaden en kunnen linken aan m’n template.
    Dat werkt, maar ik zie in de map Assets geen css-map, komt dat omdat het in de database wordt gezet?

    Vervolgens wilde ik wat plaatjes uploaden. Alhoewel ik het bericht krijg dat het uploaden succesvol is krijg ik bij aanklikken geen preview te zien. Het groene vinkje is licht groen en preview geeft, zeg maar, een gebroken link (vraagteken). Ik zie de bestanden ook niet terug in de map Assets > Images. In de template zijn ze overigens gewoon te zien na aanpassen link (assets/images). In css opgenomen plaatjes werden al getoond.

    Het gaat op zich eenvoudig maar waar staan me plaatjes en m’n css in het systeem?
    Je zou verwachten dat ze in de mappen onder Assets terecht komen.


      • 16505
      • 14 Posts
      Weet je wel zeker dat je die map in de map assets hebt gemaakt? Kun je niet kijken via de broncode van de website waar die css-bestand zit?
      Of anders langs alle mappen bladeren om ’m te zoeken?
        Jezus is Stoer, ik nummer 2.
        • 25483
        • 741 Posts
        Stylesheets moet je een eigen plaats geven, ik plaats ze altijd in /assets/templates/<klantnaam>/css/
        En zo doe ik dat met alles wat maar met de template van doen heeft, zo blijf je het overzicht houden smiley
          with regards,

          Ronald Lokers
          'Front-end developer' @ h2o Media

          • 17768
          • 7 Posts
          Inmiddels opgelost!
          Zal maar niet uitleggen hoe stom wink

          1 vraagje nog: de preview van de plaatjes in Directory listing for:assets/images wordt niet getoond?
          Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

          dank weer
            • 25483
            • 741 Posts
            Heb je de map assets/images/ wel de benodigde CHMOD 777 rechten gegeven? En ondersteund de server GD Library in php?
              with regards,

              Ronald Lokers
              'Front-end developer' @ h2o Media

              • 17768
              • 7 Posts
              Ik werk met MAMP:
              PHP Version 5.1.6
              GD Support: enabled
              Is dat wat je bedoelt?

              CHMOD 777
              ???

              Ik heb het mapje op m’n Mac wel voldoende bevoegdheden gegeven ...