We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 4294
    • 5 Posts
    Goedenavond,

    Ik wil aan een bestaande website CMS functionaliteit toevoegen en ben een paar uurtjes aan de slag gegaan met MODx. Tot nu toe bevalt het geheel mij prima maar er zijn een paar dingentjes waar ik niet helemaal uit kom, ik kan niet goed vinden of die dingen mogelijk zijn (eventueel met behulp van uitbreidingen ed).

    1: Geuploade bestanden in bijvoorbeeld een map "files" automatisch in een net lijstje weergeven

    2: Zorgen dat groep 1 het recht heeft om in map A bestanden aan te passen, maar niet in map B en groep 2 het recht heeft om in beide mappen aan de slag te gaan.

    Waarschijnlijk ben ik wat te lang bezig geweest en zie ik de oplossingen even over het hoofd. Mocht iemand me de juiste richting in kunnen duwen, graag smiley

    Bij voorbaat dank,
    Bullit
      • 26482
      • 138 Posts
      Welkom!

      ad 1. FileDownload doet precies wat je wilt. Je kunt het zo instellen dat deze snippet precies alle files (van een bepaald type) laat zien en de output zelf aanpassen.

      ad2. Lees deze doc maar eens door. Staat duidelijk uitgelegd hoe zoiets kan worden gemaakt.

      Succes!
      sderuiter
        • 4294
        • 5 Posts
        Bedankt voor de snelle reactie, ik zal er morgen mee aan de slag. smiley
          • 4294
          • 5 Posts
          De problemen hierboven zijn helemaal verholpen, zit echter nog met een derde ding:

          Dit cms komt als een soort intern systeem naast een bestaande website te staan. De gebruikers van het cms moeten inloggen voordat ze geposte artikelen in het cms kunnen zien staan. Ik kan uiteraard een los inlog systeem aan het geheel toevoegen, maar dit heeft als nadeel dat men een tweede keer in moet loggen om comments te kunnen geven of berichten te posten.

          Is het mogelijk dit te combineren en lees ik er weer overheen? Ik ben nog niet thuis in het systeem, en ondanks de vele informatie die ik vind kom ik er niet uit.

          Dank!
          Bullit
            • 4294
            • 5 Posts
            Ok,  het inlog probleem is ook opgelost.

            Gebruik gemaakt van de code op deze site: http://www.php-mysql-tutorial.com/user-authentication/