We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 30382
    • 100 Posts
    Beste forumleden,

    Momenteel ben ik bezig met het maken van een nieuwe website voor een lokale kookstudio/restaurant/lounge.
    Nu is het zo dat bv de menukaart periodiek veranderd. De opdrachtgever wil dit menu zelf kunnen aanpassen.

    dus ik bouw de site icm modx...

    Maar nu wil ik dat op de menukaart pagina de content tabellair wordt weergegeven...

    Voorbeeld:
    kolom 1 - kolom 2
    gerecht X - prijs in euro’s

    Hoe kan ik modx zo instellen dat de opdrachtgever makkelijk een nieuwe menukaart kan ingeven waarbij de content in 2 kolommen verschijnt? Dus in een tabel.

    Ik weet ook wel dat ik een template kan maken waarbij ik via html en css een 2 kolomslayout maak. Maar ik wil graag via 1 template variable werken waar zowel het gerecht alswel het bedrag in zit.

    Hier een voorbeeld van zijn oude website:. Daar zie je goed wat ik bedeol met die 2 kolommen.

    http://www.senzo-echt.nl/menukaart.php


    Thanks mannen...

    Tony
      • 7455
      • 2,204 Posts
      Wat je kan doen is voor elk menu item een eigen pagina maken, dit lijkt wat overdreven maar geeft wel meteen optie tot meer informatie over een gerecht te geven.
      als je voor elk gerecht een pagina hebt kan je dus makkelijk met ditto een opsomming maken in welke style je ook maar wil. en het is makkelijk aan te passen door de klant of zelfs nieuwe gerechten toe te voegen.

      een andere optie is dat je een template maakt met heel veel template variablen voor elk gerecht 2 1 voor de naam 1 voor de prijs
      maar dat maakt het niet echt overzichtelijk

      als ik jou was zou ik voor elk gerecht een document maken (op die manier kan je ook nog een plaatje invoegen per document en die bij hover laten zien of als thumb er voor en bij klikken naar pagina met meer uitleg over dat gerecht en de herkomst of smaak etc wat je maar kan vertellen over het gerecht. (meteen wat extra content pagina’s voor google)

      Dimmy
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 30382
        • 100 Posts
        Allereerst dank voor je reply...

        Ik denk toch dat dat te ingewikkeld gaat worden voor mijn opdrachtgever... Punt is dat er geen aanvullende info bij moet etc.. Dus puur en alleen gerecht+prijs.
        Als dit de enige echt fijne oplossing is dan doe ik dit... Misschien stel ik het me op dit moment ingewikkelder voor dan het eigenlijk is.. dan kan natuurlijk ook.

        al die features zoals hover states, afbeeldingen, pop-ups etc etc.. .is in ieder geval zeker niet nodig.

        ik wacht even een reactie van jou/jullie af... En anders ga ik maar eens aan de slag met bovenstaande oplossing (via ditto)
          • 25483
          • 741 Posts
          Dimmy’s manier zou perfect moeten werken, ik zou alleen wel aanraden om ManagerManager te gebruiken. Zo kan je alle overbodige velden weghalen bij de pagina’s waar je de gerechten invoert. Ik denk dat het dan voor degene die het moet gaan bijhouden goed te doen is smiley
            with regards,

            Ronald Lokers
            'Front-end developer' @ h2o Media