We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 28458
    • 24 Posts
    Hoi MediaGuy,

    bedankt voor je snelle reactie. Zo te zien werkt het menu nu wel. Ik denk dat misschien mijn template toch niet in orde was?!

    Maar de vlaggen zijn nog steeds niet terug te vinden
    http://beta.hotelvermeer.nl/

    De template ben ik nu nog aan het maken. Nu wil ik eerst de opzet af hebben en alles werkend voor ik verder ga


    Daarnaast nog een vraagje over het menu.

    In kamers wil ik voor elke kamer een aparte pagina maken. In mijn ontwerp heb ik een tabje gemaakt en wil de subpages als een drop-down menu tonen. Is dat wel mogelijk?
      www.trouwshoot.nl | www.familieshoot.nl | www.modeshoot.nl | www.bedrijfshoot.nl
      Weblog: www.stefansegers.nl
      • 28458
      • 24 Posts
      Hey MediaGuy,

      Ik heb nog eens zitten kijken, maar kom echt niet verder.

      Grappig is dat wanneer je voor het eerst op de website komt hij naar de start pagina gaat en niet een automatische taal pakt zoals van te voren op gegeven. Wanneer ik in de manager ga en dan de website weer open doet hij dat wel.

      Eenmaal de pagina geopend krijg ik mijn menu netjes in het NL te zien, maar nog steeds geen vlaggen.

      Nog even een overzicht van mijn werkzaamheden:

      - start document heeft een redirect
      - snippets gemaakt: Languages en Redirect
      - template var gemaakt: languages
      - template aangepast: boven het menu even [[Languages]] geplaatst

      Wanneer ik nu beta.hotelvermeer doe krijg ik in de source te zien een leeg stuk. Op 1 of andere manier is Languages dus niet geactveerd

      Hier is mijn template:

      <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
      <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
      <head>
              <base href="[(site_url)]" />
              <link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="RSS 2.0" href="[(site_url)][~11~]" />
      	<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
      	<title>[(site_name)] | [*pagetitle*]</title>
      	<link href="http://www.hippocampus-hr.nl/assets/templates/hippo/hippostyle.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" />
      </head>
      <body>
      	<div id="distance"></div>
      	<div id="container">
      		<div id="menu">
      [[Languages]]
      			<ul>
      				<li>[!Wayfinder?startId=`[[UltimateParent]]` &hereClass=`current` &level=`1` &outerClass=`topnav`!]</li>
      			</ul>
      		</div>
      		
      		<div id="content">
      			<h1>[*longtitle*]</h1>
      			[*#content*]
      		</div>
      		
      		<div id="footer">
      			{{footer}}
      		</div>
      	</div>
      </body>
      


      Ik hoop dat je me verder kunt helpen?

      Stefan
        www.trouwshoot.nl | www.familieshoot.nl | www.modeshoot.nl | www.bedrijfshoot.nl
        Weblog: www.stefansegers.nl
        • 25483
        • 741 Posts
        Stuur even via PM inloggegevens, dan kijk ik even als ik tijd heb!
          with regards,

          Ronald Lokers
          'Front-end developer' @ h2o Media

          • 25483
          • 741 Posts
          Ik heb de gegevens gehad en even gekeken!

          Je bent vergeten de template variable te vullen, kijk in document 54 om te zien hoe dat goed moet. Dit moet je bij elk document instellen!
          Daarnaast moet je document 1 geen template geven en de cache uitschakelen, dit heb ik voor je gedaan zodat hij nu wel werkt.

          Nog een tip trouwens, vervang je vlaggen door deze: http://www.famfamfam.com/lab/icons/flags/
          Die zijn netter en beter van kleur smiley

          Succes!
            with regards,

            Ronald Lokers
            'Front-end developer' @ h2o Media

            • 28458
            • 24 Posts
            Hey Ro,

            Dat was niet echt duidelijk omschreven in de tutorial. Super dat het werkt!
            Ik heb ook meteen die andere flaggen erin geplaatst.

            Super!


            Mijn andere vraag over het uitklap menu? Is zoiets mogelijk Waar zou ik dat kunnen vinden?
              www.trouwshoot.nl | www.familieshoot.nl | www.modeshoot.nl | www.bedrijfshoot.nl
              Weblog: www.stefansegers.nl
              • 25483
              • 741 Posts
              Het stond er toch echt hoor, onder het kopje "Setup document Tree". Maar de volgorde van de uitleg is niet altijd even logisch wink

              Een uitklap menu maak je met CSS en aparte templates voor je submenus (bekijk de wiki pagina van WayFinder voor uitleg).
                with regards,

                Ronald Lokers
                'Front-end developer' @ h2o Media

                • 28458
                • 24 Posts
                Klopt helemaal, maar t is inderdaad niet in logische volgorde.

                De website is zo best wel on overzichtelijk geworden.

                Jammer dat je niet een pagina content kunt maken en daar dmv bijv. een vlag de taal kan instellen.
                Iets wat in CMSMS erg makkelijk is.

                Ik ben echt zeer tevreden over de snelheid van ModX, maar het is echt niet gebruikers vriendelijk.... althans voor de designer

                Mooi zou zijn als er een soort Wordpress achtig cms bestond met een makkelijk template systeem zoals die van CMSMS of ModX
                  www.trouwshoot.nl | www.familieshoot.nl | www.modeshoot.nl | www.bedrijfshoot.nl
                  Weblog: www.stefansegers.nl
                  • 14066
                  • 37 Posts
                  Ik ben nu ook bezig met deze tutorial, maar ik zit met dit onderdeel in de knoop:

                  --------------

                  For each page on your site you need to specify which is the translated page. This is achieved using the languages template variable. The format of the template variable value is:

                  two_letter_iso_country_code=document_id,two_letter_iso_country_code=document_id

                  Here are some examples:

                  de=3
                  specifies that the Deutsch version of this page has the ID 3.

                  en=2,pl=6,fr=7
                  specifies that the English version of this page has the ID 2, the Polish version of this page has the ID 6 and the French version of this page has the ID 7.

                  ---------------

                  Waar moet ik deze invoegen op de pagina’s? Gewoon in de editor als [[de=3]] ofzo?

                  Daarnaast krijg ik geen vlaggetjes te zien om over te schakelen naar een andere taal...ik heb eerst geprobeerd om de code [[Languages]] in de html template te zetten, en vervolgens geprobeerd om deze via de editor op een pagina te zetten maar het werkt beide niet...wat doe ik fout??