We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 25483
    • 741 Posts
    Dimmy en ik zijn allebei al bezig om MODx Revolution te ontdekken, graag delen wij onze bevindingen met de rest van de Nederlandse Community via dit topic. En natuurlijk horen wij ook graag jullie bevindingen!


    De installatie

    !!! Het word afgeraden om de alpha’s van MODx Revolution te installeren op een shared hosting account. Probeer MODx Revolution bij voorkeur te installeren op een server die je thuis hebt staan (of installeer Apache/mySQL/PHP op je pc). !!!


    • Om MODx revolution te downloaden ga je naar de volgende link: http://wtf.modxcms.com/downloads/?relPath=core
      Hier kies je de laatste versie en daarvan kies je de normale versie, op dit moment is dat dan modx-2.0.0-alpha-3.zip
    • Pak de inhoud uit en plaats deze op je webserver zodat deze via de browser is aan te roepen
    • Maak een mySQL database aan voor MODx
    • Ga naar http://serveradres/mapmetmodx/setup/ en voer alle stappen uit
    • Verwijder de map "setup" en je bent klaar om in te loggen via http://serveradres/mapmetmodx/manager/

    Packages Installeren (hiermee installeer je snippets en plugins)


    • Ga naar het volgende adres en download de packages die je nodig hebt: http://wtf.modxcms.com/downloads/?relPath=add-ons
    • Upload je package(s) naar "core/packages/"
    • Ga naar de "Workspaces" sectie van de manager
    • Klik op "Add New Package" en kies dan voor "Search Locally for Packages", MODx zal dan zoeken naar de packages die je in de map gezet hebt en zal deze toevoegen
    • Als dat gedaan is klik je rechts op de package die je wilt installeren en klik je op "Install"
    • Vernieuw de cache van MODx zodat je zeker weet dat alles goed werkt. Dit kan je doen door in het menu op "Site" te klikken en daarna op "Clear Cache"


    Meer uitleg zal later toegevoegd worden, oa. hoe je je resources kan beheren.



    Ervaringen

    • De structuur is deels anders van opzet, waardoor je sommige dingen zoals de resources kwijt bent
    • De manager van MODx voelt traag aan, dit zie je vooral aan de effecten die de javascript aan de manager toevoegt
    • Het systeem is nog niet stabiel genoeg om op een shared hosting account te draaien
    • De mogelijkheid om meerdere contexts (subsites/minisites/compleet losse sites) te hebben in 1 installatie is heel gaaf
    • De core bestanden kunnen herbruiken voor meerdere installaties is heel handig, zo kan je al je sites in 1 keer updaten naar de nieuwste versie
      with regards,

      Ronald Lokers
      'Front-end developer' @ h2o Media

      • 7455
      • 2,204 Posts
      Goed bezig ronald
      Ik ga snel beginnen en hier posten, dan kunnen we de bugs etc door geven in Jira.
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 7455
        • 2,204 Posts
        Ik krijg revolution op mijn webserver niet goed aan de praat
        hij is rete traag met alles wat je aan klikt blijft het loading venster staan en gaat vaak pas weg als je ergens anders opdrukt
        niet echt werkbare situatie dus.
        ik denk dat het misschien aan een php of apache instelling kan liggen
        dat iets te veel of te weinig tijd krijgt waardoor er timeouts komen of zo.

        heeft er iemand een apache en of php.ini optimalisatie tutorial of websites die me echt verder kunnen helpen om mijn server sneller te maken?

        Dimmy
          follow me on twitter: @dimmy01
          • 25483
          • 741 Posts
          Draai je het op een lokale webserver of op een externe webserver?

          Bij mij draait hij lokaal wel goed, alleen lijken de javascripts traag. Ik ben nu nog bezig om een nieuwe webserver te installeren, misschien dat het dan sneller is smiley
            with regards,

            Ronald Lokers
            'Front-end developer' @ h2o Media

            • 7455
            • 2,204 Posts
            Quote from: MediaGuy at Sep 05, 2008, 12:39 PM

            Draai je het op een lokale webserver of op een externe webserver?

            Bij mij draait hij lokaal wel goed, alleen lijken de javascripts traag. Ik ben nu nog bezig om een nieuwe webserver te installeren, misschien dat het dan sneller is smiley

            ik draai om een echte webserver waar nog 350 domeinen zonder problemen draaien
            javascript is echt heeeeel erg traag.
              follow me on twitter: @dimmy01
              • 25483
              • 741 Posts
              Ik heb mijzelf op irc laten vertellen dat het niet aangeraden wordt om MODx Revolution op een productie server te zetten. Ik draai hem dan ook op mijn lokale server, waar hij overigens goed op draait smiley

              [tt]misschien kan ik je binnenkort een test accountje geven op mijn webserver, ben mijn nieuwe webserver nog aan het inrichten[/tt]
                with regards,

                Ronald Lokers
                'Front-end developer' @ h2o Media