We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 30382
    • 100 Posts
    Beste community,

    Ik heb modx al reeds op 4 servers geinstalleerd. Telkens zonder problemen en issues.

    Echter, nu moet ik de website van het bedrijf waar ik werk vernieuwen. Ik ga deze direct in modx zetten.
    De installatie lijkt goed te gaan. Ik heb een submap op de server met de naam modx met daarin alle files.
    Als ik ga installeren lijkt ook alles goed te gaan. Ik maak een DB aan en maak de genoemde bestanden writable.
    Ik krijg tevens de melding dat de installatie succesvol verlopen is.

    als ik echter de installatie afrond om door te gaan naar de manager panel krijg ik een lege pagina. Nou niks aan de hand dacht ik. Dan doe ik het gewoon opnieuw installeren, dit helpt wel vaker.

    Nou in totaal dus 6x opnieuw geinstalleerd. Steeds met iets andere opties (bv wel/geen sample page). Telkens een lege manager pagina. De sample site is ook niet te bezichtigen (lege pagina).

    De gegevens van de server waar ik het op installeer:
    Php 4.4.4-1
    MySQL 4.1.20-2.RHEL4.1.0.1

    De modx versie die ik probeer te installeren is: modx-0961p1 (laatste versie als ik me niet vergis)

    Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Want zoals ik al zei, ik heb modx meerdere malen op diverse servers geinstalleerd. maar ben nog nooit tegen problemen aan gelopen.

    Vriendelijk dank voor evt hulp

    Tony
      • 30382
      • 100 Posts
      Kleine update.

      wegens bovenstaand probleem had ik zoiets van: laat ik eens de gehele server updaten naar php5 en mysql5. Dit omdat ik in het verleden ook bij andere domeinen problemen had met installeren op een oudere versie van php/sql.

      Zojuist is het domein geupdate naar php5 en mysql5. Ben direct aan de slag gegaan met de installatie van modx.

      En je raad het al... weer geen resultaat.

      De volledige installatieprocedure gaat prima. Ik krijg alleen maar groene "check" te zien. Ik krijg geen enkele error. Ik krijg de melding "installation succesfull"... En wat denk je.. ik krijg weer een lege manager pagina.

      Ik weet eigelijk niet goed wat nu te doen.. De nieuwe website van ons bedrijf moet op korte termijn de lucht in, maar zoals het er nu uitziet gaat modx nog voor flink wat roet in het eten zorgen.

      Is er iemand die een tip of suggestie of voorzetje voor me heeft?
        • 30382
        • 100 Posts
        Via htacces bestand de error display gefforceerd.

        krijg deze error:


        Fatal error: SUHOSIN - Use of eval is forbidden by configuration in /var/www/vhosts/kids-profi-portrait.com/httpdocs/modx/manager/includes/document.parser.class.inc.php(745) : eval()’d code on line 745
          • 30382
          • 100 Posts
          YEAH probleem opgelost.

          Klasgenoot had me dus gezegd om een lege htacces file te uploaden met de volgende inhoud:

          php_flag display_errors on 
          php_value error_reporting 7
          


          Toen zagen we dus de volgende melding:
          Fatal error: SUHOSIN - Use of eval is forbidden by configuration in /var/www/vhosts/kids-profi-portrait.com/httpdocs/modx/manager/includes/document.parser.class.inc.php(745) : eval()'d code on line 745


          blijkbaar zit op onze dedicated server een php security module (SUHOSIN), hierin stond de functie "eval" uit.

          Problem solved dus.