We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 26105
    • 5 Posts
    Ik vond op de wiki pagina deze stap voor stap handleiding over het maken van een blog met commentaar: http://wiki.modxcms.com/index.php/Creating_a_Blog_like_in_the_Default_Content
    Ik zag ook dat deze voor MODx 0.9.5 RC2 is geschreven, maar ik dacht, ik doe een poging. Ik krijg de artikelen te zien en ik zie bij dat artikel ook Comments (0) staan. Nu klik ik op het artikel om comments te plaatsen... en het form staat nergens. Ik kom er even niet uit. Mijn vraag is nu: Is de documentatie nog relevant en compleet? Weet iemand betere documentatie?

    Wil iemand mij helpen hoe ik het voor elkaar kan krijgen de comments te laten werken? Hartelijk dank.

      • 36805
      • 354 Posts
      De lagere MODx versie is geen enkel probleem. Wat wél een probleem is, is dat de Ditto versie in 0.9.5. lager dan 2.x was en sinds 2.x is Ditto helemaal veranderd. Na even kort kijken zie ik aan bijv. de StartID parameter dat dit voor een lagere versie is gemaakt, deze parameter is namelijk inmiddels afgeschaft/vervangen.

      Kortom het wiki artikel is helaas niet meer up-to-date. Je kunt wel aan de hand van de Ditto documentatie het voorbeeld zo aanpassen dat het wel zal werken. Ik zou dan hier beginnen: http://ditto.modxcms.com/tutorials/upgrading-from-ditto-1-to-2.html.

      Als de de meest recente Ditto versie installeerd de op de SVN staat schijnt er een compatibility modus te zijn wat misschien ook een alternatief voor je is (zie voor meer info de zojuist geplakte link).
        • 7455
        • 2,204 Posts
        Is dit gelukt? zo ja graag evn laten weten hoe.
          follow me on twitter: @dimmy01
          • 26105
          • 5 Posts
          Quote from: Dimmy at Oct 19, 2007, 07:38 AM

          Is dit gelukt? zo ja graag evn laten weten hoe.

          Nee, het is mij niet zo gelukt. Heb het comment gedeelte maar even laten varen, om het als ik wat meer tijd heb het op te pakken. In het algemeen valt me modxcms toch wat zwaarder dan ik dacht., of ditto eigenlijk meer. Documentatie die verouderd is en niet vernieuwd wordt.. Jammer. Zit nu met een ander ditto probleempje, misschien waag ik daar nog een post aan smiley