We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 8570
    • 10 Posts
    Ik ben ervan overtuigd dat MODx een prachtig bos is, maar door de vele bomen kan ik vooralsnog niet van de schoonheid genieten, helaas. Ik bedoel, het zoeken naar antwoorden op eenvoudige vragen wordt voor een beginneling als ik niet eenvoudig gemaakt. Een voorbeeld: als ik op de Forums zoek - word ik doorgestuurd naar Documentation en weer terug. Maar ik geef niet op!

    Kan iemand mij uitleggen waar ik de snippets FlexSearchForm, PageTrail, DropMenu en NewsListing kan vinden? Volgens een install.txt zouden deze te vinden moeten zijn in de folder INSTALL - maar dat is niet het geval. En ook in de Repository vind ik ze niet...

    bedankt alvast, egorbrandt
      • 19726
      • 239 Posts
      Dropmenu en Newslisting zijn verouderd en vervangen door Wayfinder en Ditto. Deze 2 snippets zijn in de repository terug te vinden. Over welke install.txt je het eigenlijk. Het lijkt er op dat het een oude file is.
        • 8570
        • 10 Posts
        Bedankt voor je reactie, Mitch!

        Is er een niet al te tijdrovende manier om erachter te komen welke snippets inmiddels verouderd en (door wat) vervangen zijn? wink (En weet je toevallig of PageTrail en FlexSearchForm... inmiddels ook ergens in zijn opgegaan?)

        Als beginneling probeer ik me zoveel mogelijk (eigen)aardigheden van MODx eigen te maken en ik dacht ’hé, ze hebben hier ook Tutorials! daar zal ik wel wat aan hebben’, en vandaar dat ik op deze install.txt ben gestoten (http://modxcms.com/blog-step-one.html).

        Is het nu enkel een kwestie van de oude namen van de snippets vervangen door de nieuwste namen, of zitten hier nog haken en ogen aan?

        groeten, egorbrandt (’confused’)