We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 19562
    • 18 Posts
    Beste mensen,

    Op twee Ubuntu 6.06 server systemen met MODx loop ik al een hele tijd tegen het volgende probleem aan:

    Tue Nov 07 16:12:43 2006] [notice] child pid 7190 exit signal Segmentation fault (11)

    Meldingen van segmentatie fouten in de apache2 error log files.

    Ik ben hier al een hele tijd mee bezig geweest en heb geen oplossing kunnen vinden. Ik vermoed dat het te maken heeft met de rewrite module van apache2.

    Een overzicht van de gebruikte apache2 (prefork) versies in kwestie:

    apache2 2.0.55-4ubuntu2.1
    apache2-mpm-prefork 2.0.55-4ubuntu2.1


    Op de ene server gebruik ik:
    libapache2-mod-php4 4.4.2-1build1
    En op de andere:
    libapache2-mod-php5 5.1.2-1ubuntu3.4

    Ik gebruik netjes de .htaccess files meegeleverd bij MODx en op een vd servers een out-of-the-box apache2.conf met één aanpassing: Allow Override All (voor het laten functioneren van .htaccess files).

    Door de segmentatie fouten wordt het openen van pagina’s ernstig vertraagd. Omdat de beide server systemen in kwestie oude beestjes zijn
    een PII 400 en een Celeron 400 is de vertraging bij het laden van pagina’s erg goed te merken.

    Op een Pentium D daarentegen merk ik vrijwel niets ook hier heb ik weer dezelfde segmentatie fouten maar door de snelheid van het systeem is het vrijwel niet te merken.

    Zijn hier mensen die bekend zijn met bovengenoemde segmentatie foutmeldingen ? En of mensen die evenals mij deze meldingen in hun apache2 error.log hebben staan. (Indien toegangelijk. In het geval van een niet eigen server kan dat lastig worden).

    Ik heb het gevoel dat het probleem vooral optreed bij POST verwerkingen. (Bij het inloggen en het laden vd toegang tot de manager bv).

    Misschien moet ik het zaakje maar eens onder apache2 van een andere distro proberen.

    Wellicht dat dit onderwerp niet in dit forum thuis hoort. In dat geval een vriendelijk verzoek aan de moderator om dit topic te verhuizen smiley
      "Just smile and wave boys..smile and wave"
      • 16885
      • 255 Posts
      Ik zou zelf helaas geen oplossing weten, maar je probleem lijkt redelijk op dat van deze PHP bug, of deze op Drupal.Org, er staan een hoop comments bij en misschien kun je er wat mee.
        • 19562
        • 18 Posts
        LeftBlank bedankt voor je tips. Ik heb tot op heden echter nog niet de oorzaak kunnen achterhalen.

        Vandaag Apache2 (2.0.59) en PHP (5.2.0) van source gecompileerd en geprobeerd en weer hetzelfde probleem.

        Bij het inloggen op de manager kun je al zien dat het mis gaat. Weer de segfault 11.

        Dit is vrij vervelend.

        Ik heb net even gekeken bij een hostingprovider van me op de server. (Ik heb ssh toegang) en hier staat de error_log ook vol met segfault 11’s !!
          "Just smile and wave boys..smile and wave"
          • 19562
          • 18 Posts
          Mensen, goed nieuws (voor mij in ieder geval) ik heb de nieuwe MODx 0.9.5 getest en de segfaults zijn verleden tijd!!
            "Just smile and wave boys..smile and wave"
            • 7455
            • 2,204 Posts
            mooi daar is je host ook wel blij mee denk ik lol

            word straks 40+websites updaten naar 095

              follow me on twitter: @dimmy01
              • 19562
              • 18 Posts
              Zeker weten dat ’ie daar blij mee is! wink
                "Just smile and wave boys..smile and wave"
                • 15411
                • 5 Posts
                Hoe kun je al je sites tegelijk naar naar de niewe versie updaten? Als het er 40 of meer zijn, is daar een tool voor?
                  As a printing consultant I am pleased with what I could do for my business with MODx. Check it out at: [url]http://www.drukwerkconsultant.nl[url] See you around!
                  • 7455
                  • 2,204 Posts
                  Nee helaas dat moet toch een voor 1

                  kan wel met een script misschien maar zal nog steeds handmatige handelingen gedaan moeten worden

                  Dimmy
                    follow me on twitter: @dimmy01