We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 10701
    • 4 Posts
    Ik ben helemaal nieuw met MODx en ben tot nu toe heel erg tevreden, maar ik heb een hele simpele vraag:

    Heb ik het goed begrepen dat er standaard al een tekst editor in MODx zit?

    In de tutorials zie ik deze namelijk wel (naast de woorden "Document content"), maar bij mij is deze er niet.


    Heb ik iets fout gedaan bij de installatie of moet ik dit gewoon apart installeren? (ik weet dat er zeer uitgebreide editors beschikbaar zijn, maar een standaard WYSIWYG editor is al genoeg)
      • 10701
      • 4 Posts
      Na nogmaals goed Googlen kwam ik het volgende tegen:

      Unlike MODx Evolution, Revolution is installed with no snippets or plugins. You need go to System | Package Management and click on "Download Extras." Then download TinyMCE and any other add-on componenents you need for your site. Then install them by right clicking on them and selecting "Install."

      Blijkbaar zit er dus geen standaard editor meer in Revolution. Na handmatig installeren werkt het nu naar tevredenheid.
      • Klopt hoor. Hij zit er standaard niet in.

        Gelukkig gaat het in enkele clicks via package management.

        Een leuke editor voor je snippets/chuncks/templates is trouwens Code Mirror, ook te downloaden via package management. Hiermee krijg je syntax highlighting en het werken met tabs/indenting. Werkt erg fijn!
          Sterc Internet & Marketing | MODX Founding Partner | Chairman of the MODX Advisory Board

          In need of a MODX consult? Try our MODX Developers Experts!