We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 13935
    • 16 Posts
    Hallo allemaal,

    modx versie: 2.0.4-pl2

    Hier komt hij dan mijn eerste post op het MODx forum. Afgelopen dagen veel geprobeerd met MODx, eindelijk het cms gevonden dat ik al tijden zocht!!! Mijn eerste template al volledig werkend gekregen. Ik zit nu met een paar dingetjes waar ik nog niet helemaal uitkom. Ik hoop dat jullie me hier wat duidelijkheid over kunnen geven.

    1. Onder create/edit document staat een invoerveld link attributes, ik kan er nog niet helemaal achterkomen waar deze voor dient.

    2. Normaal gebruik ik php include om blokken op meerdere pagina’s in te voegen. Nu vraag ik me af hoe ik dit in MODx doe, ik weet dat dit met chunks kan. Maar ik zou nu graag willen dat het in de resources verschijnt zodat het met de tinymce editor bewerkt kan worden.
      • 7455
      • 2,204 Posts
      1 zijn extra parameters die worden toevgevoegt aan een link als die door wayfinder word opgebouwd en elke andere snippet die dat velt gebruikt dus als een link normaal pagina.html word of index.php?id= dan kan je in de a dus extra dingen zetten zoals target ="blank"of wat je maar wil, gewoon ff mee spelen

      2 als je chucks weer wil bewerken in de resource is het hele doel van een chuck weg, namelijk het op 1 plek aanpassen voor de hele site. maar is ook niet mogelijk, je kan ze wel aanroepen in je resorce natuurlijk, of als je het echt wil kan je wel een rte tv maken met standaard ingevulde invo uit een chunk met @CHUNK chunknaam

      Dimmy
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 13935
        • 16 Posts
        Bedankt voor je reactie.

        Punt 1 is mij nu duidelijk. Na wat speel werk gezien dat hier veel kanten mee op kan.

        Je uitleg bij punt 2 maakt voor mij ook het één en ander wel duidelijk. Alleen sluit dit niet helemaal bij mijn probleem aan, wellicht heb ik het zelf niet duidelijk uitgelegd. Het volgende probeer ik namelijk te bereiken:

        Op één van mijn websites maak ik gebruik van een kader waarin een drietal actuele items staan, vergelijk het met een nieuwsbox. Dit kader komt op meerdere pagina’s terug. Nu wil ik het zo programmeren dat de eindgebruiker deze items kan wijzigen in de resourches(tinymce), hierbij moet na het wijzigen het kader op alle pagina’s wijzigen. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is uitgelegd.
          • 7455
          • 2,204 Posts
          je kan in evo ditto gebruiken en in revo getResources, dan maak je een resource en gebruik je die als hoofd document, in revo kan je ook makkelijk een snippet maken die alleen de content van een pagina (resource ) pakt.

          denk dat dat is wat je bedoeld.
            follow me on twitter: @dimmy01
          • Ben het met Dimmy’s eerste opmerking eens.. gebruik getResources hiervoor. Om het nieuws voorbeeld aan te houden.. Maak een resource aan genaamd "Nieuws" (of iets anders) en plaats daar de items onder. Met een getResources call kun je dan je kader inladen...

            [[!getResources? &parents=`..id van de nieuws resource...` &tpl=`chunk-naam` &limit=`3`]]

            met eventueel nog meer parameters, als gewenst, zie de docs daarvoor!

            Dit lijkt mij de meest handige oplossing!
              MODX Ambassador (NL) & Professional MODX developer
              Follow me on Twitter | Visit my page on Facebook | View my code on Github | View my script posts
              MODX e-commerce solution SimpleCart