We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 7627
    • 6 Posts
    Hallo,

    Ik heb een paar dagen geleden modx geïnstalleerd maar ik krijg de teksteditor maar niet aan de praat.

    Ik krijg de volgende configuratie-waarschuwingen, misschien dat het er iets mee te maken heeft:

    Één of meer configuratie opties zijn onjuist gebleken:

    Configuratie waarschuwing: ’register_globals staat op ON in uw php.ini configuratiebestand’

    Wat betekent dit?
    Deze instelling maakt uw website veel gevoeliger voor Cross Site Scripting (XSS) aanvallen. Neem contact op met uw host over hoe u deze instelling kunt uitzetten.

    Configuratie waarschuwing: ’GD and/or Zip PHP extensions not found’

    Wat betekent dit?
    MODx needs the GD and Zip extension enabled for PHP. While MODx will work without them, you will not be able to take full advantage of the built-in File Manager, Image Editor or Captcha for logins.

    Als ik een pagina wil bewerken dan verplicht modx mij om in code te schrijven, dit is juist hetgeen dat ik wil voorkomen door middel van modx.

    Ik kan ook geen teksteditor kiezen in het pulldown menu:



    Dit terwijl tinymce er standaard in hoort te zitten, de files zijn wel in de plugins map geplaatst:



    Maar de plugin pagina van modx geeft aan dat er geen plugins zijn geïnstalleerd.


    Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen, bij voorbaat dank!

    Lennart
      When I do good, people always forget, when I do bad, people always remember...