We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 32412
    • 21 Posts
    Hallo,

    Ik ben nieuw met modx en ben nu bezig mijn huidige template te verbouwen naar modx.
    Mijn pagina/menu opbouw is als volgt:

    - Home (2)
    - Functions (3)
    - Documentation (4)
    --- TEST (8)[/u]
    ------ TEST2 (9)
    --- Installation (6)
    ------ Configure your webserver (5)

    Dus Home, Functions en Documentation staan in het hoofdmenu, en dat is goed.

    Nu wil ik dat als de pagina Documentation wordt aangeklikt, je een nieuw menu krijgt op een andere locatie, met daarin de subitems, en dat TEST en Installation een <h2> meekrijgen. De andere niet items moet gewoon de default krijgen. Dus het submenu zou zo moeten worden:
    <ul>
      <li><h2>TEST</h2>
      <ul>
         <li>TEST2</li>
      </ul>
      </li>
      <li><h2>Installation</h2></li>
      <ul>
         <li>Configure your webserver</li>
      </ul>
      </li>
    </ul>
    

    Opmerking: Ik heb de <a> nog niet toegevoegd.

    Met welk commando kan ik dit bereiken?


    Mocht er meer informatie nodig zijn, dan hoor ik dit graag.
    Alvast bedankt voor jullie hulp!


    Groetjes,

    Joey

    • Dit kan je met Wayfinder bereiken.

      Als je gewoon Wayfinder gebruikt om voor je "hoofdmenu" een lijst met &level=`1` en &startId=`0` gebruikt, krijg je daarin het eerste niveau van je website als menu.

      Vervolgens kan je een Wayfinder call met &level=`0` (of &level=`2`) en &startId=`4` om alle (of de eerste twee niveaus) onder Documentation te krijgen.


      Kijk voor meer info over Wayfinder ook es op http://svn.modxcms.com/docs/display/ADDON/Wayfinder
        Mark Hamstra • Developer spending his days working on Premium Extras and a MODX Site Dashboard with the ability to remotely upgrade MODX and extras to make the MODX world a little better.

        Tweet me @mark_hamstra, check my infrequent blog at markhamstra.com, my slightly more frequent ramblings at MODX.today or see code at Github.
        • 32412
        • 21 Posts
        Bedankt,

        Ik heb gedaan wat je zij en ik krijg het juiste in beeld, alleen ben ik nu nog op zoek naar iets om de hoogste niveau in een <h2>...</h2> te krijgen.

        Met de volgende code:
        [!Wayfinder? &startId=`4` &level=`2`!]
        


        Krijg ik het volgende resultaat:
        <ul><li><a title="TEST" href="/documentation/test.html">TEST</a>
        <ul><li><a title="TEST2" href="/documentation/test/test2.html">TEST2</a></li>
        </ul>
        </li>
        <li class="last"><a title="Installation" href="/documentation/installation.html">Installation</a>
        <ul><li><a title="Configure your webserver" href="/documentation/installation/configure-your-webserver.html">Configure your webserver</a></li>
        </ul></li>
        </ul>
        


        Wat dus klopt, alleen moet dan
        <a title="TEST" href="/documentation/test.html">TEST</a>
        zo worden:
        <a title="TEST" href="/documentation/test.html"><h2>TEST</h2></a>


        En hetzelfde geldt voor:
        <a title="Installation" href="/documentation/installation.html">Installation</a>


        Wat zo moet worden
        <a title="Installation" href="/documentation/installation.html"><h2>Installation</h2></a>



        Het zou helemaal mooi zijn als de <a> code bij bovenstaande 2 niet aanwezig zou zijn, maar dit kan ik evt ook met css regelen, dat de opmaak dan wel gelijk wordt. <h2> is wel cruciaal.


        Als ik op internet zoek kom ik ook uit bij http://blog.medianotions.de/en/articles/2008/modx-feature-controlling-the-html-output"" target="_blank" rel="nofollow">Ditto, alleen weet ik niet precies wat dit is, moet ik dit installeren of niet? En gaat het hier mee lukken?

        Groetjes,

        Joey
        • Ditto kan je gebruiken om ook de inhoud van een pagina te laten zien, en ditto is over t algemeen uitgebreider. Standaard is deze al geinstalleerd als snippet.

          Kijk anders even bij de documentatie van Wayfinder, kopje Template Parameters: http://svn.modxcms.com/docs/display/ADDON/Wayfinder

          Ik denk dat de beste optie op dit moment &categoryFoldersTpl is - moet je wel even de "Link Attributes" van je home/functions/documentation resources op rel="category" zetten. Ik heb die parameter zelf nog niet gebruikt, maar lijkt me het meest geschikt.

          Als waarde voor de parameter zet je de naam van een chunk waarin je de html opmaak van een item zet. Een voorbeeld:
          <li><h2><a href="[+wf.link+]" title="[+wf.linktext+]">[+wf.linktext+]</a></h2>[+wf.wrapper+]</li>  


          Als je wilt dat mensen ook naar de Home of Functions categorie kunnen gaan zou ik er wel een link in zetten, en dan idd de layout met CSS aanpassen.
            Mark Hamstra • Developer spending his days working on Premium Extras and a MODX Site Dashboard with the ability to remotely upgrade MODX and extras to make the MODX world a little better.

            Tweet me @mark_hamstra, check my infrequent blog at markhamstra.com, my slightly more frequent ramblings at MODX.today or see code at Github.
            • 32412
            • 21 Posts
            Bedankt,

            Het is gelukt.

            Alleen heb ik niet de Link Attributes van de home/functions/documentation maar van de test/installation op rel="category" moeten zetten.

            De code voor de chunk heb ik gelijk gehouden.

            Nu werkt mijn menu zoals ik het wil hebben.


            Bedankt voor je hulp!


            Groetjes,

            Joey
            • Graag gedaan!
                Mark Hamstra • Developer spending his days working on Premium Extras and a MODX Site Dashboard with the ability to remotely upgrade MODX and extras to make the MODX world a little better.

                Tweet me @mark_hamstra, check my infrequent blog at markhamstra.com, my slightly more frequent ramblings at MODX.today or see code at Github.