We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 18336
    • 3 Posts
    Ik ben opzoek naar een bedrijf om mijn MODX website te hosten.
    Wie kan mij een hostingsbedrijf aanbevelen met ervaring in MODX?
      • 19048
      • 23 Posts
      Momenteel maak ik zelf gebruik van Hosting2Go (respectievelijk, www.hosting2go.nl).

      Alles werkt prima, heb MODx Evo 1.0.3 draaien + MODx Revo RC2 als test en beiden draaien goed. Je moet alleen wel via een regel in de .htaccess file ervoor zorgen dat je PHP 5 kunt gebruiken (staat in hun FAQ beschreven hoe dat moet).

      Maar, er zijn 2 punten (voor zover ik weet) die wellicht minder fijn zijn. Ze blokkeren verbindingen naar buiten toe, dat betekend dat een web applicatie niet een verbinding naar b.v. een rss feed kan maken of bij de nieuwe MODx Revo een verbinding kan maken met hun package repository. Ook is de .zip extensie niet geactiveerd, dat houd in dat MODx niet zelf een .zip file kan uitpakken.

      Zelf kan ik leven met die 2 beperkingen, zip files pak ik zelf wel uit en ik heb niet echt een rss feed nodig + bij Revo kun je ook zelf packages downloaden en installeren. Kost even iets meer moeite maar dat neem ik voor lief.

      Wat kosten betreft is de hosting prima te doen, 28,56 euro per jaar. (vandaar dat ik die beperkingen wel prima vind) Daar komt dan genoeg data verkeer + web opslag bij (30 GB data verkeer + 2.5 GB opslag).

      Heb al een aantal jaartjes een site bij hun draaien en geen downtime gehad of vertraging + de helpdesk is prima te bereiken via hun ticket systeem. Bellen kan niet maar is ook niet nodig gezien ze erg snel reageren.

      Helaas heb ik naast hosting2go geen ervaring met andere hosting partijen dus ik kan niet echt een vergelijking geven. Ik houd het dan ook maar even bij mijn eigen ervaring bij Hosting2Go wink

      Mijn 2 cent.
        Do, or do not. There is no 'try.'
      • Ik maak zelf al veel gebruik van Antagonist. (klik)

        Zeer fijne en goedkope hosting. Een simpel mailtje is genoeg om redelijk snel veranderingen door te voeren, en mocht je meerdere websites gaan hosten kan je die onder een reseller pakket doen, en heb je tot 5 websites gehost voor rond de 75 euro per jaar.

        Voor een alles-in-een-pakket ben je 24 euro ex btw kwijt, en dat is dan inclusief domeinnaam naar keuze.

        Ik heb met hun nog geen problemen gehad met MODx installeren/configureren of wat dan ook. Ben een zeer tevreden klant smiley


        Ik ben van de week bezig geweest met Sohosted voor een klant (klik). Is een windows hosting, dus niet helemaal ideaal voor modx (htaccess en chmodden werkt anders) maar wel een dikke pluim voor hun support. Zondagochtend om 1u een support mailtje gestuurd, binnen een half uur reactie terug. Ongeevenaard.
          Mark Hamstra • Developer spending his days working on Premium Extras and a MODX Site Dashboard with the ability to remotely upgrade MODX and extras to make the MODX world a little better.

          Tweet me @mark_hamstra, check my infrequent blog at markhamstra.com, my slightly more frequent ramblings at MODX.today or see code at Github.