We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 23091
    • 2 Posts
    Ik wil MODx gaan gebruiken voor mijn website met stamboom gegevens, het is de bedoeling dat iedere persoon in de stamboom een eigen pagina krijgt met eventuele vervolg pagina’s met meer info, tevens moeten verschillende persoonspagina’s simpel met elkaar verbonden kunnen worden (denk bijvoorbeeld aan Vader - Zoon, of Man - Vrouw), tevens moet er de mogelijkheid zijn om te reageren op de desbetreffende pagina’s, is dit mogelijk met MODx.

    Heb dit al geprobeerd met andere CMS scripts, maar daar is dit niet haalbaar mee, ik wil een cms gebruiken omdat bestaande stamboom programma’s mij te weinig mogelijkheden bieden voor presentatie op het web, en nadat ik toevallig MODx tegen kwam via Google, en het een en ander had gelezen op de homesite van MODx, bekroop mij het gevoel dat MODx wel eens de juiste tool voor mij zou kunnen zijn.

    Alvast bedankt voor de antwoorden.
      • 19048
      • 23 Posts
      Volgens mij moet zoiets wel te doen zijn. De pagina’s (resources) die je in MODx maakt kun je volledig hiërarchisch opzetten.

      b.v.
      1. Opa + Oma
      1.1. Kind 1
      1.1.1. Getrouwd met. . .
      1.1.1.1. Kind 1
      1.1.1.2. Kind 2
      1.2. Kind 2
      1.2.1. Getrwoud met. . .
      1.3. Kind 3
      1.4. Enz.
      


      Daar komt dan bij dat je met WayFinder eenvoudig een soort sitemap kunt maken.

      Verder kun je met Ditto van een gehele hiërarchische boom b.v. de titel van een pagina weergeven + de inhoud of een deel van de inhoud + laatste wijzigingen + hoeveel reacties een pagina bevat (kom ik zo op), etc. weergeven.

      En voor reacties kun je Jot gebruiken, die kun je volgens mij op elke pagina inzetten.

      Bij alle 3 tools (wayfinder, ditto, jot) heb je 100% controle over hoe de output eruit komt te zien, dus je kunt daarmee volgens mij een best goede weergave maken van de familie.

      Het zal echter niet vanzelf gebeuren, dus ik hoop dat je handig bent met html en css smiley (en het zal even tijd kosten voordat je MODx in de vingers hebt)
        Do, or do not. There is no 'try.'
      • De enige beperking is je fantasie.


        Wat wel handig is inderdaad is kennis van html + css om alles op te maken, en wat php kennis kan ook nooit kwaad.

        Mocht je het gaan proberen zou ik inderdaad een soort paginastructuur als hierboven geplaatst adviseren.
        Verder zou ik je aanraden je te verdiepen in template variabelen, ook wel TVs genoemd. Ik denk dat je daar goed gebruik van kunt maken wink
          Mark Hamstra • Developer spending his days working on Premium Extras and a MODX Site Dashboard with the ability to remotely upgrade MODX and extras to make the MODX world a little better.

          Tweet me @mark_hamstra, check my infrequent blog at markhamstra.com, my slightly more frequent ramblings at MODX.today or see code at Github.