We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 3177
    • 137 Posts
    Hallo Nederlandse Mede-MODX programmeurs,

    Voor een klant moeten we een website maken, dan doen wij altijd met MODX.
    Echter, deze klant wil de website op korte termijn uitbreiden naar een
    website met betalingsmogelijkheden. En in Nederland is dat natuurlijk iDeal.

    Natuurlijk heb ik gekeken naar Foxycart, maar zie dat dat een Hosted oplossing is.
    De shop staat dus op de domeinnen bij FoxyCart.
    Dat is niet wat ik wil.
    Ik wil de hele website compleet op de eigen server hebben.

    De vraag is dus: Heeft er iemand ervaring met MODX in combinatie met
    een Shop en iDeal? Welke software gebruik je daarvoor?

    Alvast bedankt voor jullie info.

    Bert
      • 25374
      • 12 Posts
      Hallo Bert,

      Buiten FoxyCart is er geen oplossing binnen ModX met iDeal. Zelf als ModX-fan vind ik dat ook jammer, voor een webshop gebruik ik OpenCart. Een heel overzichtelijk en snel winkelsysteem met iDeal als plugin.


      Kijk eens op www.opencart.com Wanneer je het lastig vindt dit systeem te implementeren wil ik je graag van dienst zijn.


      Succes!

      Roderik
        • 12943
        • 97 Posts
        Hallo, iDeal is toch wel es binnen oscommerce geimplementeerd? Zie Google. En er zijn vast mensen die oscommerce weer in MODx hebben gehangen. Dat is een pad. Een ander pad is mogelijk http://www.mollie.nl/support/documentatie/betaaldiensten/ideal Dat is een API waar oa php-class voor is. Ik lees dat velen Mollie handig vinden.
        Succes.

          Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
          • 3177
          • 137 Posts
          Hallo,

          Bedankt voor jullie reacties.
          Punt is dat er eerst een MODX site moet komen die later uitgebreid gaat worden naarn een Shop.
          Foxycart is geen optie omdat het hosted is. Vandaar dat ik op zoek ben naar een MODX-eigen oplossing.

          Als het al een andere shop wordt, dan Magento. Maar dat is geen onderwerp in dit MODXforum.
          Mollie is wel een goede oplossing. Maar dan moet er nog steeds een module in MODX zijn die het hele productenbeheer regelt. Als die er niet is, dan toch maar overstappen op Magento voor dit project lijkt me.

          Wordt het niet eens tijd voor een dedicated MODX shop?

          Groet,

          Bert
            • 12943
            • 97 Posts
            Okee sorry dat ik je verzoek niet helemaal begreep. En nog niet trouwens.. Magento is toch een opensource API, voor linux servers? Kortom je hebt dan toch nog steeds een framework en/of database nodig om Magento in te hangen? Tenzij ik me vergis hoor.. en Magento ook standalone kan werken (please inform me!). Anyway, kunt Magento m.i. in Drupal of Joomla hangen, en dus ook in MODx (al bevindt die module zich niet in het public domain). Ik noemde Mollie, omdat die ook een email-optie kent, waarbij je dus nagenoeg niets programmeert! Cool, want volgens mij zijn dingen als KiwiCommerce en osCommerce op die manier dus simpel iDeal-fahig te maken. En heeft men er weer wat alternatieven bij. De uitweg, om voor je project op bijv Drupal+Magento over te stappen, ligt er natuurlijk ook nog sad Succes. Let me know.
              Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
              • 3177
              • 137 Posts
              Hallo ingMA,
              Magento is een compleet stand-alone WebShop pakket. Dus daar heb je geen andere pakketten bij nodig.

              De oplossing met Mollie, die jij noemt, is een module die alleen de betaling regelt. Dus daar heb je wel een ander pakket voor nodig. Dat zou MODX kunnen zijn.
              Maar in dat pakket moet je dus het beheer van producten regelen. En daar is in MODX geen standaard-faciliteit voor.

              Er is dus geen WebShop voor MODX (afgezien van het hosted FoxyCart) en dat is volgens mij een gemis.
              Joomla heeft dat wel: VirtueMart sluit naadloos aan in de Joomla omgeving.
              Er is dus geen alternatief dan naar een volledige webshop omgeving te gaan. En mijn keuze is daarin gevallen op Magento.

              Nu nog een goede Magento programmeur zoeken smiley

              Groet,

              Bert

                • 12943
                • 97 Posts
                Google gaf nog resultaten ook, toen ik "Magento programmeur" inklopte.. undecided

                En nog dit, iets als FoxyCart is PCI Compliant op een PCI Compliant hosting. Dat heeft natuurlijk ook weer zo zijn voordelen.
                Ik tiep dit voor de volledigheid van het topic, voor wie hier nog terecht komt cool
                  Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
                  • 2611
                  • 394 Posts
                  Quote from: bertcatsburg at Apr 08, 2010, 03:50 PM

                  Er is dus geen WebShop voor MODX (afgezien van het hosted FoxyCart) en dat is volgens mij een gemis.

                  Nu dus wel hé smiley oud topic weet ik, maar dan weten mensen dat hij er nu wel is.

                  VisionCart - Native webshop voor MODx revolution!

                  http://www.visioncart.net

                  De beta is net uit, in january 2011 komt beta2 uit die naar alle waarschijnlijkheid
                  al goed werkbaar is voor non-programmeurs smiley
                    Follow me on twitter: @b03tz
                    Follow SCHERP Ontwikkeling on twitter: @scherpontwikkel
                    CodeMaster
                    • 3177
                    • 137 Posts
                    Hallo B03tz,

                    Ik ben jouw VisionCart topics al met grote belangstelling aan het volgen. Dit is inderdaad wat we nodig hebben in de MODX wereld.
                    naar aanleiding van jouw VisionCart ben ik al aan het kijken welke MODX-klanten ik een Shop kan verkopen. Tot op heden hield ik altijd de boot af, maar nu kan ik daar wel eens op ingaan lijkt me. Temeer omdat het ook een Nederlands initatief is.

                    Groet,

                    Bert Catsurg
                    TheMarketingShop.nl
                      • 36805
                      • 354 Posts
                      Quote from: b03tz at Dec 30, 2010, 11:05 AM

                      [...]De beta is net uit, in january 2011 komt beta2 uit[...]
                      Goed werk! Ik zag op het youtube demo filmpje iDeal in het backend staan, dat geeft de burger moed!

                      Ik begreep uit deze thread dat de releases vooralsnog zonder payment modules zullen zijn. Hoe dan ook petjes af voor alle functionaliteit die er al wél is! Revolution is nog erg nieuw en het zal dus best lastig zijn (geweest).

                      Ik hoop dat de beta een groot succes zal zijn en de gateways er ook aan gaan komen! Keep it up!