We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 342
    • 10 Posts
    Hallo,

    Ik zit met een probleem.
    Ik heb een klant die 4 bedrijven heeft.
    Voor al deze 4 bedrijven heb ik een ontwerp gemaakt.
    De structuur van deze websites is het zelfde, zodat ik de site maar één keer hoef te maken en daarna alleen de logo’s en kleuren moet aanpassen.

    Als de websites gebouwd zijn zet ik ze in ModX.
    Dit kost me een paar uur voor uploaden van Modx, installeren, aanmaken database, configuratie van Modx, etc.

    Om kosten te besparen zou het makkelijk zijn om alle 4 de websites op één hostingpakket te zetten en ze alle 4 in één ModX installatie te zetten. Een bijkomend voordeel is dat de klant zo al z’n websites centraal kan beheren en niet 4 verschillende login codes heeft.

    Maar hoe kan ik dit makkelijk oplossen met domeinnamen?
    Iedere website krijgt namelijk een eigen domeinnaam en in de adresbalk van de browser mag niet zichtbaar zijn er naar een ander domein wordt verwezen.

    Dus ik heb straks:
    www.bedrijf-A.nl
    www.bedrijf-B.nl
    www.bedrijf-C.nl
    www.bedrijf-D.nl

    Het domein waar ik alle websites op zet: www.bedrijven-ABCD.nl

    Nu kan ik www.bedrijf-A.nl doorverwijzen naar www.bedrijven-ABCD.nl/bedrijf-A. Maar dit wordt volgens mij dan ook zichtbaar in de adresbalk van de browser.
    Het moet zo zijn dat als ik de url www.bedrijven-ABCD.nl/bedrijf-A/producten/product-1.html bekijk via de domeinnaam www.bedrijf-A.nl, dat er boven in de adresbalk www.bedrijf-A.nl/producten/product-1.html staat.

    Ik hoop dat mijn bovenstaande verhaal zo duidelijk is.
    Mijn vraag: Is dit mogelijk en zoja, hoe doe je dat?

    Alvast bedankt!
      • 28993
      • 42 Posts
      Hey,

      Volgens mij moet je de domeinen naar de server van dat hostingpakket laten wijzen,
      vervolgens deze domeinen toevoegen in hostingpakket als alias of domain pointer.

      Dan verwijzen al die domeinen naar dezelfde lokatie en dan zou je via b.v. een custom snippet de domain uit kunnen lezen om a.h.v. daarvan bepaalde content / template in te laden, waarbij je dan enigszins multi site binnen MODx kan "faken".

      Officieële support van multi website komt in MODx Revolution (opvolger van de huidige MODx 1.0 Evolution).

      Hopelijk helpt dit je verder smiley

      M.v.g.
      Stefan