We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 18493
    • 3 Posts
    Hallo allemaal,

    Ik ben nu een paar weken aan het stoeien met dit uitgebreide CMS systeem, maar ik loop nu toch echt tegen een probleem aan.

    Een klant van mij zou graag de mogelijkheid hebben om in het CMS mp3 en video files te uploaden die daarna op de site terug te kijken zijn. De audio en video bestanden zullen een gescheiden pagina krijgen volgens onderstaande structuur:

    - Site root
    + Home
    + Informatie
    + Podcasts
    + Video
    + Contact
    -

    Het lijkt me dat ik de bestanden moet uploaden in een TV, maar ik heb geen idee hoe ik deze correct op de pagina kan vertonen.

    Zou iemand mij een duwtje in de goede richting kunnen geven?

    Mvg,

    Martin Wijnbergen

      • 28993
      • 42 Posts
      Hallo Martin,

      Je kan een Template Variabele tonen in de content door de volgende tag:

      [*mediaitem*]

      Waarbij je "mediaitem" vervangt voor de naam van de Template Variabele.


      Maar dat is natuurlijk niet handig, want dan toont hij enkel de relatieve url naar het bestand en je wil eigenlijk de juiste HTML eromheen tonen, wat dan handig is om de gebruiker de mogelijkheid te geven om op elke plek in zen editor een Chunk te plaatsen,
      b.v.

      {{mediaitem}}

      In deze Chunk roep je dan b.v. een zelfgemaakte Snippet aan (weet niet of deze al bestaan voor MODx) die het type bestand uitleest en vervolgens de juiste (X)HTML toont hieromheen.

      Voorbeeld chunk:
      [[snippetnaam?mediaItemUrl=`[*mediaitem1*]`]]

      Die snippet moet je dan nog zelf maken of zoeken op http://modxcms.com/extras/

      Alternatief:
      Je kan de gebruiker ook de bestanden via de "Resources browser" laten uploaden en op de pagina laten invoegen.

      Hopelijk heb je hier wat aan.

      M.v.g.
      Stefan