We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 342
    • 10 Posts
    Hallo,

    Ik heb een probleem met afbeeldingen uploaden vanuit de manager.
    Het uploaden van een afbeeldingen naar de assets/images map gaat goed.
    Het aanmaken van een nieuwe map om afbeeldingen in te zetten voor een specifieke pagina gaat goed.
    Zodra ik een afbeelding in deze submap wil plaatsen krijg ik de volgende foutmelding:

    Error,"Failed to upload file, internal error..."

    Wanneer ik de afbeeldingen dan maar gewoon in de images map zet en ze op een normale pagina (bijv. www.mijndomein.nl/contact/) invoeg gaat het goed.
    Maar zodra ik een afbeeldingen op een subpagina (bijv. www.mijndomein.nl/producten/product-a/) invoeg worden ze wel in de manager getoond, maar niet op de website zelf.

    Ik heb al meerdere websites in ModX gebouwd, maar dit probleem nog niet eerder meegemaakt.
    Ik heb alle ModX instellingen en rechten van mappen overgenomen van een ModX website waarbij het wel werkt, maar dit helpt helaas niet.

    Kan iemand me hiermee helpen?
    Alvast bedankt!!
      • 342
      • 10 Posts
      Ik zit inmiddels wat dichter bij de oplossing.

      Ik heb een backup van de website en database gemaakt en dit op een ander domein ge-upload.
      Alle ModX instellingen staan dus precies het zelfde als op de originele site.

      Bij de website back-up op het andere domein heb ik niks geen problemen met afbeeldingen in submappen uploaden.
      Bij de originele website werkt het nog steeds niet.

      Volgens mij kan ik hieruit in ieder geval afleiden dat het probleem niet in een instelling binnen ModX zit.

      Daarna dacht ik dat het misschien aan een verouderde versie van MySQL zou kunnen liggen, maar dat is het volgens mij ook niet, aangezien de website waar het wel werkt een nieuwere versie van MySQL en PHPMyAdmin heeft.

      De website waar het wel werkt gebruikt:
      MySQL versie: 5.0.32
      PHPMyAdmin versie: 2.11.6

      De website waar het niet op werkt gebruikt:
      MySQL versie: 5.1.34
      PHPMyAdmin versie: 3.2.1

      De ModX installatie waar het om gaat is versie: 0.9.6.3

      Ik hoop dat jullie meer met deze informatie kunnen en dat iemand het probleem herkent of misschien een oplossing weet.

      Alvast bedankt!!
        • 7455
        • 2,204 Posts
        staat savemode misschien aan?
        heb je al geprobeert de rechten op 777 te zetten om te testen?

        die melding is meestal dat de rechten niet goed staan
        kan ook zijn dat savemode of een andere setting in php het tegenhoud.
          follow me on twitter: @dimmy01
          • 342
          • 10 Posts
          Bedankt voor je reactie!

          Ik heb twee dingen geprobeerd met de rechten.
          * Ingesteld dat elke nieuwe map die ik maak 777 krijgt. Dit werkte niet (de map kreeg wel 777, maar ik kreeg nog steeds de foutmelding).
          * De map handmatig via het FTP programma de rechten 777 gegeven. Hierbij verdween de foutmelding ook niet.

          Verder staat de Safemode op:
          Local value: ON
          Master value: OFF

          Instellingen bij de gekopieerde site die wel werkt:
          Local value: OFF
          Master value: OFF

          Moet de Local value ook op OFF staan?

          En zoja, waar kan ik dit aanpassen? Of moet de partij waar de site gehost staat dit aanpassen?
            • 342
            • 10 Posts
            Het probleem is opgelost!!

            Ik heb contact gehad met het hostingbedrijf.
            Ze hebben de Safemode op OFF gezet.
            Het lukt me nu wel om op subpagina’s afbeeldingen te uploaden.

            Dimmy bedankt voor je hulp!!