We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 24629
    • 370 Posts
    Hi,

    Ik ben nu aan mijn 3e Modx site bezig en weer probeer ik het een tikkie moeilijker te maken.
    Ik wil graag het volgende:
    er is eeen sectie personen.op ieder pagina per persoon staan enkele expertises. er is ook een sectie expertises met op ieder pagina van een expertise een lijst met juiste personen.
    Hoe moet ik dit aanpakkern? Ik kan een template ’Persoon’ maken maar hoe krijg ik de expertises als keuzes daarbij.
    En hoe maak ik dan een template voor een expertise?

    Kan iemand me in de juiste richting helpen

    tnx
    Ralph
      • 25483
      • 741 Posts
      Ik heb nu even geen tijd om het helemaal uit te leggen, maar ik kan je wel een duw in de juiste richting geven:

      De expertise kan je inbouwen dmv een template variable, in de wiki staat daar meer uitleg over hoe je die kan toepassen.

      Het overzicht van de personen bij een bepaalde expertise kan je doen dmv Ditto + een filter in je ditto aanroep die aangeeft dat je alleen personen wilt zien die in de template variable de gekozen expertise hebben.
        with regards,

        Ronald Lokers
        'Front-end developer' @ h2o Media

        • 24629
        • 370 Posts
        Hi,
        tnx. Ik snap dat ik een TV kan maken om expertises aan een persoon te te voegen.
        Ik kan een TV aanmaken in het template ’Persoon’ en zeggen dat het een ListBox multiselect moet zijn. Maar hoe zorg ik ervoor dat daar de juiste waarden (expertise pagina’s) in gelist worden?
        en hoe pik ik die data op bij het presenteren van de pagina (is het 1 veld met een kommagescheiden array aan waarden oid?).
        Ik snap dat het lastig uitleggen is misschien weet je een voorbeeld waar ik naar kan kijken?

        tnx
        RAlph