We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 7455
    • 2,204 Posts
    Ok ik had een probleem met ditto en met get_language snippet

    dat ik geen phx kon gebruiken hoofd zakelijk om tags uit te filteren en een limiet te stellen aan de lengte van de string die terug komt.

    ik heb dus get_language snippet aangepast zodat er een limit parameter en een striptags parameter is:
    [[get_language? &property=`introtext` &doc_id=`[+id+]` &limit=`250` &striptags = `1`]]
    werkt dus goed voor ditto opsommingen waar je gewoon minder text wil gebruiken.

    ik heb de snippet in de eerste post aangepast.

    als iemand zich geroepen voeld kan dit hele sooitje misschien in het engels in de wiki worden gezet?

    Dimmy
      follow me on twitter: @dimmy01
      • 33104
      • 4 Posts
      Ik heb alle stappen gevolgd, maar op een of andere manier werkt het niet, of ik doe iets fout?

      Ik heb een bestand genaamd languages gemaakt met id 13. De talen roep ik aan met index.php?id=13?new_language=nl en index.php?id=13?new_language=en.

      Ik heb om te testen of het werkt twee template variabelen aangemaakt: pagetitle_en en pagetitle_nl en deze gekoppelt aan mijn template bestand (heb er maar 1) en aan mijn home pagina. Echter als ik dan iets invul in die velden op de homepagina en dan naar de site ga en bijvoorbeeld naar index.php?id=13?new_language=en ga dan is de pagetitle nog steeds gewoon de normale. Er veranderd dus niks.

      Ook gaat hij altijd terug naar de homepagina als ik op een "taal verander button/plaatje" klik, ik weet niet of dat de bedoeling is? Zou denk ik mooier zijn als je op dezelfde pagina blijft alleen dan dus in een andere taal.
        • 25483
        • 741 Posts
        Quote from: Yellow at Jul 04, 2009, 10:52 PM

        Ik heb alle stappen gevolgd, maar op een of andere manier werkt het niet, of ik doe iets fout?

        Ik heb een bestand genaamd languages gemaakt met id 13. De talen roep ik aan met index.php?id=13?new_language=nl en index.php?id=13?new_language=en.

        Ik heb om te testen of het werkt twee template variabelen aangemaakt: pagetitle_en en pagetitle_nl en deze gekoppelt aan mijn template bestand (heb er maar 1) en aan mijn home pagina. Echter als ik dan iets invul in die velden op de homepagina en dan naar de site ga en bijvoorbeeld naar index.php?id=13?new_language=en ga dan is de pagetitle nog steeds gewoon de normale. Er veranderd dus niks.

        Ook gaat hij altijd terug naar de homepagina als ik op een "taal verander button/plaatje" klik, ik weet niet of dat de bedoeling is? Zou denk ik mooier zijn als je op dezelfde pagina blijft alleen dan dus in een andere taal.

        De tweede ? moet een & worden wink

        Je bouwt altijd zo een url op:

        bestandsnaam.php <hier komt de eerste variable dus een ?> ?variable1=blabla <alle variables hierna krijgen een &> &variable2=blablabla&variable3=blabla

        en dan krijg je dus:

        bestandsnaam.php?variable1=blabla&variable2=blablabla&variable3=blabla
          with regards,

          Ronald Lokers
          'Front-end developer' @ h2o Media

          • 33104
          • 4 Posts
          Met index.php?id=13&new_language=nl gaat hij naar die lege "languages" pagina..
            • 7455
            • 2,204 Posts
            Je kan ook veel beter de plugin gebruiken

            ipv die language pagina

            http://modxcms.com/forums/index.php/topic,34042.msg207028.html#msg207028
              follow me on twitter: @dimmy01
              • 33104
              • 4 Posts
              Hij blijft nu op dezelfde pagina ja, alleen dan dus met &lang=en of &lang=nl erachter, maar er veranderd nog steeds verder niks huh
                • 7455
                • 2,204 Posts
                heb je wel de plugin gepakt en geinstaleerd en ook de events aangezet?
                ook moet je aal de files in de eerste post goed hebben die heb ik hier en daar wat aangepast om deze plugin te laten werken.

                Ik gebruik hem zelf ook en bij werkt hij goed

                Dimmy
                  follow me on twitter: @dimmy01
                  • 33104
                  • 4 Posts
                  Ik heb een plugin gemaakt genaamd "lang" en daarin die code uit je post gestopt. Bij Systeemgebeurtenissen heb ik alleen "OnParseDocument" aangevinkt. Hoe installeer je het? Of is het geinstalleerd als je de plugin hebt gemaakt?
                    • 7455
                    • 2,204 Posts
                    Dat zou genoeg moeten zijn idd
                      follow me on twitter: @dimmy01
                      • 19328
                      • 433 Posts
                      Sorry voor een reactie van een aantal maanden later, maar misschien kunnen jullie me helpen. Ik probeer te ontdekken wat de handigste oplossing voor een multi language site is, en kwam ook langs jullie oplossing.

                      Mijn vraag is: wat is het verschil tussen deze oplossing en YAMS? (http://modxcms.com/forums/index.php/topic,36513.0.html), of is het ongeveer hetzelfde idee?