We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 34162
    • 1 Posts
    Ik ben sinds een paar weken gebruiker van het MODx cms en ben daar zeer enthousiast over smiley

    Ik zit nu alleen met een vraag over het DropMenu snippet. Als je op een pagina bent, dan is het menu-item van die pagina niet aan te klikken, zoals het hoort. Heb ik echter een pagina op een tweede level (een document onder een document dus), dan blijft het wel een link.

    Ik weet niet of duidelijk is wat ik bedoel, maar anders kijk even op de site techniekwedstrijd.nl onder Bouwadvies de pagina’s Materialen en Ideeën.

    Hoe kan ik ervoor zorgen dat ook op het volgende level de aktieve pagina niet aangeklikt kan worden?
      • 34162
      • 1 Posts
      Ik had al zoveel gezocht, maar nu vind ik toch een antwoord op mijn vraag.

      Het is inmiddels als een bug gepost in de tasklist, zie http://modxcms.com/bugs/task/247

      Het probleem wordt duidelijk beschreven in post http://modxcms.com/forums/index.php/topic,2628.0.html

      Ik had al een ’workaround’ bedacht door alles op level 1 te zetten en met een ruitje ervoor ’in te springen’, zodat het een onderverdeling lijkt. Ik denk dat ik het voorlopig zo maar even oplos.
        • 16885
        • 255 Posts
        Als ’t inmiddels op de tasklist staat heb je ’n redelijke kans dat ’t binnenkort gefixed wordt, ik zou zelf ook niet weten hoe je ’t zou kunnen aanpassen (neit echt op de hoogte van de code).

        Wat wellicht wel ’n optie zou zijn is gewoonweg de CSS van li.here duidelijk anders te maken tov. de rest, op die manier zal een user toch wel doorhebben dat die link niks nieuws heeft - in sommige gevallen zou ’t zelfs makkelijk kunnen zijn om een link naar de ’main pagina’ te hebben zoals bijv. op een gallery (al zie ik dat er in jou geval idd weinig voor te zeggen is, al lijkt ’t me persoonlijk nogsteeds geen echt probleem om er een link te hebben ipv plain tekst wink)
          • 34162
          • 1 Posts
          Quote from: Leftblank at Nov 02, 2006, 05:08 PM
          ...al lijkt ’t me persoonlijk nogsteeds geen echt probleem om er een link te hebben ipv plain tekst wink)

          Ach, wat is een echt probleem. Het is dat ik geleerd heb dat een link in een menu niet hoort te werken als je al op die pagina bent. Een bezoeker zou anders ’in de war’ kunnen komen omdat ie aktie verwacht en er niks gebeurt. huh

          Wil trouwens wel even kwijt dat ik zeer enthousiast ben over dit cms. Gebruik het pas een paar weken, maar ik kan de site nu al opleveren om te vullen met content laugh Sterker nog, ik geef binnenkort een kleine ’workshop’ aan geinteresseerde collega-designers (oud mede-cursisten) grin
            • 16885
            • 255 Posts
            Quote from: WeBe at Nov 02, 2006, 06:27 PM

            Ach, wat is een echt probleem. Het is dat ik geleerd heb dat een link in een menu niet hoort te werken als je al op die pagina bent. Een bezoeker zou anders ’in de war’ kunnen komen omdat ie aktie verwacht en er niks gebeurt. huh
            Zou zomaar kunnen, webdesign heb ik vrijwel alleen door "zelfstudie" en uitproberen geleerd, ik gebruik meer eigen ervaring dan theoriën, ik heb er zelf nooit zo’n probleem mee, maar ik kan ’t begrijpen wink

            Wil trouwens wel even kwijt dat ik zeer enthousiast ben over dit cms. Gebruik het pas een paar weken, maar ik kan de site nu al opleveren om te vullen met content laugh Sterker nog, ik geef binnenkort een kleine ’workshop’ aan geinteresseerde collega-designers (oud mede-cursisten) grin
            Das erg mooi, hopelijk zorgt dat voor nog meer leven hier op MODxCMS.com wink Zelf vind ik ’t ook een groot pluspunt dat vrijwel alles simpel aan te passen is, scheelt weer een hoop werk!
              • 7455
              • 2,204 Posts
              EN misschien is het beter om over te gaan op WayFinder die is echt cool en ik ben nog geen menu tegen gekomen die ik niet kan namaken met wayfinder en wat css
                follow me on twitter: @dimmy01
                • 16885
                • 255 Posts
                Quote from: Dimmy at Nov 10, 2006, 07:07 PM

                EN misschien is het beter om over te gaan op WayFinder die is echt cool en ik ben nog geen menu tegen gekomen die ik niet kan namaken met wayfinder en wat css
                DropMenu of WayFinder, qua functionaliteit heb ik bij DropMenu nog niks gemist, ’t grootste verschil is de grootere hoeveelheid templates en natuurlijk doorontwikkeling, maar volgensmij kun je elk (fatsoenlijk opgezet) menu in beiden wel namaken wink
                  • 7455
                  • 2,204 Posts
                  Quote from: Leftblank at Nov 10, 2006, 09:01 PM

                  Quote from: Dimmy at Nov 10, 2006, 07:07 PM

                  EN misschien is het beter om over te gaan op WayFinder die is echt cool en ik ben nog geen menu tegen gekomen die ik niet kan namaken met wayfinder en wat css
                  DropMenu of WayFinder, qua functionaliteit heb ik bij DropMenu nog niks gemist, ’t grootste verschil is de grootere hoeveelheid templates en natuurlijk doorontwikkeling, maar volgensmij kun je elk (fatsoenlijk opgezet) menu in beiden wel namaken wink

                  voor wat lastiger menu’s heb je soms extra id’s en /of classes nodig op specifike li’s of ul’s die je met Dropmenu niet kan genereren. ook is het lastig een rolover plaatjes menu met gebruik van css te maken met dropmenu omdat je altijd text ziet staan met wayfinder zeg je gewoon in je template dat je geen link text wil hebben maar wel een link. gaat erg makkelijk.

                  het is wel even inkomen in dat template gebeuren, maar als je dat eenmaal door hebt gaat het erg goed.

                  daarnaast ben je niet gelimiteerd aan de unsorted list die dropmenu je oplecht maar kan je elk type menu maken die je maar wilt. gewoon links met een br er tussen ofzo of tabel met cellen of wat je maar wil bedenken.

                  je hebt gelijk met dropmenu kan je ook veel maar vaak moeilijker en omslachtiger (met veel css etc) dan met wayfinder
                  die tijd kan ik wel beter gebruiken.

                  in de volgende release 095 zit dropmenu er helemaal niet meer in maar enkel wayfinder.
                    follow me on twitter: @dimmy01
                  • Ik vind wayfinder idd ook veel veelzijdiger en heb dropmenu ook gelaten voor wat het is, bij mijn nieuwe sites dan wink
                      Sterc Internet & Marketing | MODX Founding Partner | Chairman of the MODX Advisory Board

                      In need of a MODX consult? Try our MODX Developers Experts!
                      • 34162
                      • 1 Posts
                      Dan wordt het toch eens tijd dat ik op Wayfinder over ga stappen. Ach, zo blijf je van de straat he wink